کد خبر: ۳۳۶۶
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

لوح سپاس جشنواره «بوم جهانی» در دست نقاش نوجوان محله احمدآباد

سیدفرداد حسینی خیلی زود و بعد از برگزاری نمایشگاه نقاشی داخلی در نه‌سالگی با حضور در مسابقه بین‌المللی بوم جهانی نقاشی، لوح سپاس این مسابقات را دریافت می‌کند. حالا در یازده‌سالگی با استعداد و تلاشی که در زمینه نقاشی دارد راه برای حضورش در مسابقات جهانی نقاشی فراهم شده است. می‌گوید: مادرم در خانه نقاشی می‌کشید. من هم از همان بچگی به نقاشی و مجسمه‌سازی خیلی علاقه داشتم. یادم هست زمانی که مادرم درحال نقاشی روی بوم بود مقداری لوازم کاردستی و خمیر بازی دراختیارم می‌گذاشت تا من نیز مشغول بازی شوم و مزاحم کار او نشوم. سه یا چهار سال بیشتر نداشتم با این وسایل خودم را مشغول می‌کردم. با خمیر مجسمه می‌ساختم.

در شش‌سالگی اولین نقاشی‌های جدی‌اش را می‌کشد و به استادش نشان می‌دهد. او استعدادش را تحسین می‌کند. سید فرداد حسینی متولد سال1390 در محله احمدآباد است. او خیلی زود و بعد از برگزاری نمایشگاه نقاشی داخلی در نه‌سالگی با حضور در مسابقه بین‌المللی بوم جهانی نقاشی، لوح سپاس این مسابقات را دریافت می‌کند. حالا در یازده‌سالگی با استعداد و تلاشی که در زمینه نقاشی دارد راه برای حضورش در مسابقات جهانی نقاشی فراهم شده است.


علاقه‌ات به هنر از کجا شروع شد؟

مادرم در خانه نقاشی می‌کشید. من هم از همان بچگی به نقاشی و مجسمه‌سازی خیلی علاقه داشتم. یادم هست زمانی که مادرم درحال نقاشی روی بوم بود مقداری لوازم کاردستی و خمیر بازی دراختیارم می‌گذاشت تا من نیز مشغول بازی شوم و مزاحم کار او نشوم. سه یا چهار سال بیشتر نداشتم با این وسایل خودم را مشغول می‌کردم. با خمیر مجسمه می‌ساختم. 

مادرم می‌گفت مجسمه‌هایم تناسب و تقارن خوبی دارند. به‌مرور مادرم وسایل نقاشی به من می‌داد و وقتی متوجه استعدادم شد به عنوان اولین معلم مقدمات نقاشی را به من آموزش داد. بعد هم شش‌ساله بودم که در آمورشگاه نقاشی ثبت‌نامم کردند.


از آموزشگاهی که رفتی بیشتر برایمان بگو؟

در شش‌سالگی چند نقاشی از شخصیت‌های کارتونی را کشیدم و به همراه مادرم به آموزشگاه نقاشی آذرنو که زمانی مادرم شاگرد آن بود رفتیم. آذر انورحسینی، مدیر آموزشگاه نقاشی که خودش نقاش ماهر و باسابقه‌ای بود، بعد از دیدن نقاشی‌هایی که کشیده بودم استعدادم در زمینه نقاشی را تأیید کرد و من از همان موقع آموزش نقاشی را نزد این مربی یعنی آذر انورحسینی آغاز کردم.


چطور شد در نمایشگاه شرکت کردی؟

همان مدت پیشرفت خوبی داشتم. بعد از نزدیک دو سال مربی از من خواست که چند نقاشی به سبک خودم را که در واقع تلفیقی از کوبیسم و سنتی بود برایش بکشم. نقاشی‌هایی که کشیده بودم به همراه نقاشی‌های دیگر که چند استاد و دانشجوی نقاشی کشیده بودند در نمایشگاه نقاشی که در مشهد برگزار شده بود شرکت داده شدند. 

نقاشی‌های من به‌شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفتند و برای خیلی از آن‌ها باورنکردنی بود که این نقاشی‌ها را کودکی هشت‌ساله کشیده باشد همه فکر می‌کردند این نقاشی‌ها کار یک استاد ماهر است. بعد از موفقیت در این نمایشگاه در سال1398با کشیدن چند نقاشی در نمایشگاه کودک با موضوع مرا مقایسه نکنید شرکت کردم در آنجا نیز مورد تشویق داوران قرار گرفتم.


از مسابقه جهانی ای که در آن شرکت کرده‌ای بگو؟

سال گذشته در مسابقه جهانی نقاشی2020 با موضوع حیوانات درحال انقراض شرکت کردم و موفق به دریافت لوح سپاس از این جشنواره بین‌المللی شدم. در این مسابقه نقاشی از همه هنرمندان سراسر جهان برای شرکت در آن با هدف جلوگیری از انقراض حیوانات و طبیعت دعوت شده بود. امسال هم مسابقه نقاشی در سطح جهانی برگزار می‌شود که دارم برای شرکت در آن تمرین می‌کنم.

ارسال نظر