کد خبر: ۳۳۸۴
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

سرسبزی«اندیشه»

کوچه اندیشه5 در دهه80 یکی از معروف‌ترین کوچه‌های قاسم‌آباد بود. دلیل این شهرت بیشتر به‌دلیل وجود مسجد امام حسین(ع) در ابتدای آن بود که در سال89 به عنوان مسجد محوری قاسم‌آباد معرفی شده بود. گذشته از آن، این کوچه را می‌توان یک معبر سبز نام‌گذاری کرد که بوستان‌های خطی، دو طرف آن را تا انتها سرسبز کرده‌اند. این کوچه در انتها به خیابان سرلشکر خلبان شهید محمدی یا همان رازی سابق می‌رسد و بعد از آن از طریق کندراهی که سال گذشته افتتاح شد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) راه پیدا می‌کند.

کوچه اندیشه5 در دهه80 یکی از معروف‌ترین کوچه‌های قاسم‌آباد بود. دلیل این شهرت بیشتر به‌دلیل  وجود مسجد امام حسین(ع) در ابتدای آن بود که در سال89 به عنوان مسجد محوری قاسم‌آباد معرفی شده بود. گذشته از آن، این کوچه را می‌توان یک معبر سبز نام‌گذاری کرد که بوستان‌های خطی، دو طرف آن را تا انتها سرسبز کرده‌اند. این کوچه در انتها به خیابان سرلشکر خلبان شهید محمدی یا همان رازی سابق می‌رسد و بعد از آن از طریق کندراهی که سال گذشته افتتاح شد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) راه پیدا می‌کند.

 

زمین مسجد امام حسین(ع) در سال68  از سوی شرکت تعاونی دانشگاه فردوسی برای احداث مسجد اهدا و بنای آن با کمک‌های مردمی ساخته شد. این مسجد اکنون در حال بازسازی است.

 

 

بوستان خطی حاشیه  کال چهل‌بازه، از ابتدا تا انتهای کوچه امتداد دارد. تجهیزات بدن‌سازی این بوستان مورد استفاده روزانه اهالی است.

 

بوستان معروف شمشاد در ابتدای این کوچه و بوستان نغمه در اواسط آن محیط آرام و فضای دلنشینی را برای ساکنان اینجا فراهم کرده‌اند.

 

مهم‌ترین محور طبیعی محله رازی یعنی کال چهل‌بازه از ابتدا تا انتها همراه این کوچه است.
ارسال نظر