کد خبر: ۳۳۹۶
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نوجوان کیک‌بوکسینگ کار محله کوی امیرالمؤمنین(ع) در راه تیم ملی

سیدمتین زرقانی می‌گوید: زمانی که برای اولین‌بار به باشگاه رفتم و در صف مبتدی‌ها قرار گرفتم سن و قدم از همه آن‌ها بیشتر بود چون بیشتر بچه‌های گروه ما شش‌تا هفت‌ساله بودند. بچه‌های هم‌سن وسال من نزدیک به دوسالی بود که این ورزش را شروع کرده بودند. بعضی آدم‌بزرگ‌های اطرافم با کنایه به من می‌گفتند: تاکنون باید دوتا مدال قهرمانی می‌گرفتی. تو تازه آمدی ورزش کنی دیگر فایده‌ای ندارد این ورزش را کنار بگذار به درد تو نمی‌خورد. روزهای اول، این حرف‌های کنایه‌آمیز خیلی برایم سنگین بود.

در نه‌سالگی وارد رشته کیک‌بوکسینگ می‌شود. اطرافیانش خیلی با این انتخاب موافق نیستند اما متین با پشتکارش ثابت می‌کند مسیر درستی را انتخاب کرده است. او برخلاف خیلی از نوجوانان هم‌سن و سالش از این شاخه به آن شاخه نپریده و رشته‌اش را تغییر نداده است. همین مسئله در کنار همت مداوم او باعث شد در این رشته رزمی خوش بدرخشد.


توجهی به کنایه دیگران نداشتم

سیدمتین زرقانی متولد 1386در محله کوی امیرالمؤمنین(ع) است. او از همان کودکی علاقه زیادی به ورزش‌های رزمی داشت. خودش می‌گوید: «زمانی که برای اولین‌بار به باشگاه رفتم و در صف مبتدی‌ها قرار گرفتم سن و قدم از همه آن‌ها بیشتر بود چون بیشتر بچه‌های گروه ما شش‌تا هفت‌ساله بودند. بچه‌های هم‌سن وسال من نزدیک به دوسالی بود که این ورزش را شروع کرده بودند. 

بعضی آدم‌بزرگ‌های اطرافم با کنایه به من می‌گفتند: «تاکنون باید دوتا مدال قهرمانی می‌گرفتی. تو تازه آمدی ورزش کنی دیگر فایده‌ای ندارد این ورزش را کنار بگذار به درد تو نمی‌خورد. روزهای اول، این حرف‌های کنایه‌آمیز خیلی برایم سنگین بود. اما من بی‌توجه به حرف دیگران تمریناتم را با جدیت ادامه دادم.»


بهترین خاطره دوران ورزشی

سید متین با حمایت‌های استاد عزیزالله موجریان و جدیت و پشتکار خودش بعد از اینکه در شهر مشهد مقام می‌آورد به نمایندگی از طرف باشگاه در مسابقات کیک‌بوکسینگ استان شرکت می‌کند و رتبه اول مسابقات را به دست می‌آورد. 

تعریف می‌کند: «به‌عنوان نماینده باشگاه در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ که در باشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد شرکت کردم. در جریان این مسابقات با پیروزی بر چند حریف مقام اول مسابقات را به دست آوردم. زمانی که خبر این پیروزی و کسب مقام اول به بچه‌های باشگاه رسید همه تعجب کرده بودند خیلی‌ها این پیروزی را باور نداشتند. این بهترین و شیرین‌ترین خاطره من از دوران ورزشی‌ام است چون با کسب این مقام همه آن کسانی که به من کنایه می‌زدند سکوت کردند.»

شاگردان بسیاری بودند که با وجود داشتن استعداد ورزشی به‌دلیل نداشتن جدیت و تلاش کافی نتوانستند موفقیتی در ورزش حرفه‌ای به دست آورند

او دلیل این پیروزی و موفقیت‌های بعد را تلاش و ثبات‌قدمش در ورزش می‌داند و می‌گوید: «شاگردان بسیاری بودند که با وجود داشتن استعداد ورزشی به‌دلیل نداشتن جدیت و تلاش کافی نتوانستند موفقیتی در ورزش حرفه‌ای به دست آورند و حتی پس از مدتی ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشتند.»


شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی

سید متین در طول شش‌سال ورزش حرفه‌ای تا به امروز موفق به کسب مقام‌های متعدد استانی و کشوری در رشته کیک‌بوکسینگ شده است. او درحال حاضر نیز تمرینات خود را تحت مربیگری استاد عزیزالله موجریان ادامه می‌دهد تا آمادگی لازم برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی را داشته باشد. 

«من توفیق حضور در 9دوره مسابقات استانی و دو دوره مسابقات کشوری کیک‌بوکسینگ را پیدا کردم که درمجموع 11مدال نقره، طلا و برنز را نصیبم کرده است. در شهریورماه، مسابقات انتخابی تیم ملی در شهر ارومیه برگزار می‌شود. من هم از مدتی قبل با جدیت و تلاش مشغول انجام تمرینات هستم.»

ارسال نظر