کد خبر: ۳۴۰۰
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

هیئت دهه نودی‌ها

اتفاق قشنگی که در محله رسالت افتاده است تشکیل هیئتی خاص دهه نودی‌هاست که خیلی‌ها برای شکل گیری آن آستین بالا زدند: اعضای شورای اجتماعی محله رسالت، بانیان مسجد المهدی و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و حتی اعضای شورای شهر. از فروردین و با آغاز ماه مبارک رمضان، هیئت «نسل ظهور» زیر نظر کانون فرهنگی تبلیغی شهید علی لندی فعالیت خود را رسمیت بخشید و جمع چهارصدنفره پرشوری را در محله شکل دادند که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شهر اجرا داشته است.

اتفاق قشنگی که در محله رسالت افتاده است تشکیل هیئتی خاص دهه نودی‌هاست که خیلی‌ها برای شکل گیری آن آستین بالا زدند: اعضای شورای اجتماعی محله رسالت، بانیان مسجد المهدی و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و حتی اعضای شورای شهر.

از فروردین و با آغاز ماه مبارک رمضان، هیئت «نسل ظهور» زیر نظر کانون فرهنگی تبلیغی شهید علی لندی فعالیت خود را رسمیت بخشید و جمع چهارصدنفره پرشوری را در محله شکل دادند که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شهر اجرا داشته است.


من هم هیئتی‌ام

محرم بهترین فرصت برای حرکتی دیگر از این نسل است. از همان ابتدا حجت‌الاسلام اولیایی پای کار می‌آید. وقایع کربلا را برای بچه‌ها روایت و آن‌ها را با شخصیت‌های اثرگذار کربلا آشنا می‌کند و اتفاقات را در قالب تصویر به آن‌ها نشان می‌دهند. لابه‌لای این اطلاعات، برای تشویق بیشتر بچه‌ها، مسابقه و جوایزی برای آن‌ها در نظر گرفته است. بچه‌ها با اشتیاق بیشتری گوش می‌دهند و در خاطر می‌سپارند.

مهدی زینلپور متولد سال 91 است و از زمانی که همراه پدرش در نمازهای مسجد المهدی شرکت کرده ‌‌با این هیئت آشنا شده است

هانیه دولتی نه‌ساله است و یک ماهی می‌شود با هم‌سن‌وسال‌های خود در هیئت آشنا شده است. بارها روایت امام حسین(ع) و یارانش را بین صحبت‌های پدرش در محرم و صفر شنیده و عاشق ایشان و یارانشان شده است. با همان لحن کودکانه‌اش می‌گوید: «وقتی معلم درباره هیئت نسل ظهور حرف می‌زد، دوست داشتم من هم یکی از اعضای آن باشم. چند بار از در این مسجد گذشتم و صدای نوحه‌خوانی را که شنیدم، بیشتر دوست داشتم بین آن‌ها باشیم. به همین علت، تصمیم گرفتم عضوی از هیئت دهه‌نودی‌ها باشم.»

مهدی زینلپور متولد سال 91 است و از زمانی که همراه پدرش در نمازهای مسجد المهدی شرکت کرده ‌‌با این هیئت آشنا شده است. می‌‌گوید: «قبلا هم در محله‌‌ای که زندگی می‌‌کردیم عضو هیئت بودم و وقتی به این محله آمدیم دنبال هیئت می‌‌گشتم. یک ماهی می‌‌شود با این بچه‌ها آشنا شده‌ام و خوشحالم ما هم مثل بزرگ‌ترها برای امام حسین(ع) عزاداری می‌‌کنیم.


محور حضرت صاحب‌الزمان(عج) است

علی نژادی یکی دیگر از بچه‌‌های هیئت دهه‌نودی‌‌هاست. نام هیئت را از عموحسن که در مسجد المهدی مسئول بخش صداست شنیده ‌‌و دوست داشته است کنار دیگر بچه‌ها باشد. می‌‌گوید: «درباره بزرگ‌منشی امام حسین(ع) حرف‌‌های خیلی قشنگی می‌زنند. من هم می‌‌خواهم مثل ایشان آدم بزرگی باشم.»

محمد رضایی از متولیان گروه هیئتی نسل ظهور است که به حضور چهارصد کودک و نوجوان در اکران‌های عمومی این گروه اشاره می‌‌کند. او توضیح می‌دهد: «آغاز شکل‌‌گیری این گروه بعد از بیانیه رهبر معظم انقلاب بود. همان ایامی که «سلام فرمانده» خیلی مورد توجه مردم قرار گرفت، فراخوان را شروع کردیم و بچه‌های محله جذب برنامه‌هایمان شدند. محور اصلی ما در همه برنامه‌‌ها حضرت مهدی(عج) است و می‌دانم این نسل در آینده کشور ما تأثیر گذارد.»

فرمانده پایگاه صدیقه کبری در مسجد المهدی هم‌‌صحبت بعدی ما در هیئت است. او علاوه بر اینکه عضو هیئت امنای مسجد و کانون شهید علی لندی است، از بانیان هیئت دهه‌نودی‌‌ها هم هست. تعریف می‌کند: «یک سال است که برنامه‌ریزی‌های مسجد را برای جذب کودکان و نوجوانان شروع کرده‌ایم و استقبال خوبی شده است.»

 

 

ارسال نظر