کد خبر: ۳۴۰۱
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مجموعه شهید اشرفی اصفهانی،کانونی برای همه فصول

برای هرکس با هر علاقه و استعدادی که دارد، در کانون شهید اشرفی اصفهانی محله گلشور شرایط یادگیری فراهم است. شکل‌گیری این مجموعه که مثل خیلی از مجموعه‌های دیگر در روزهای نخست امکانات چندانی نداشت، به سال 1384 برمی‌گردد. بچه‌های کانون مجبور بودند جلسات کوچک و مختصرشان را هر جایی که ممکن است برگزار کنند. سال‌های سال زمان برد تا در قالب مجموعه فرهنگی و هنری متبلور شود.

تابستان که می‌شود، هر دانش‌آموزی پی یادگیری علایقش می‌رود. بعضی‌ها عاشق توپ و تور ورزش‌اند و برخی‌ها ترجیح می‌دهند زبان انگلیسی‌شان را تقویت کنند. عده‌ای هم دوست دارند مسائل اعتقادی و قرآن بیاموزند. برای هرکس با هر علاقه و استعدادی که دارد، در کانون شهید اشرفی اصفهانی محله گلشور شرایط یادگیری فراهم است.

شکل‌گیری این مجموعه که مثل خیلی از مجموعه‌های دیگر در روزهای نخست امکانات چندانی نداشت، به سال 1384 برمی‌گردد. بچه‌های کانون مجبور بودند جلسات کوچک و مختصرشان را هر جایی که ممکن است برگزار کنند. سال‌های سال زمان برد تا در قالب مجموعه فرهنگی و هنری متبلور شود.


تلاش برای آموزش در قالب‌های اثرگذار

ساختمان کانون دیواربه‌دیوار مسجد امام سجاد(ع) است. فاصله پله‌ها از هم زیاد است و رسیدن به طبقه بالا را مشکل می‌کند، به‌ویژه برای آن‌ها که سن‌وسال‌دارترند، اما بالا فضای گرم صمیمی و خودجوشی دارد.سید تقی موسوی مدیر کانون شهید اشرفی اصفهانی است. مثل خیلی‌های دیگر از بچه‌های کانون، هم و غمش نوجوان‌های محله است.

سید تقی بیست‌وچهارساله است و بزرگ‌شده محله طلاب. از نوجوانی با بچه‌های محله دمخور بوده است و با روحیات وخلق و خوی آن‌ها آشناست. می‌داند در هر محله افرادی هستند که علایقشان با هم فرق می‌کند. بعضی‌ها استعداد ادبی دارند، برخی‌ها‌ ورزشی و عده‌ای هم عاشق هنرند. برای همین، همیشه کلی برنامه‌های تفریحی و آموزشی آماده می‌کند به‌ویژه در فصل تابستان و ایام فراغت بچه‌ها.

خیلی‌ها در حوزه تربیتی و فرهنگی کانون، افتخاری مشغول فعالیت هستند و کارهای مطالعاتی زیادی انجام می‌شود تا خروجی کار قابل قبول و اثربخش باشد

می‌گوید: «خیلی‌ها در حوزه تربیتی و فرهنگی کانون، افتخاری مشغول فعالیت هستند و کارهای مطالعاتی زیادی انجام می‌شود تا خروجی کار قابل قبول و اثربخش باشد. این را بگویم که کیفیت کار برایشان خیلی مهم است.»
برای او، مثل خیلی‌های دیگر که در این مجموعه مشغول‌اند، یک دغدغه ذهنی است که آموزش‌ها در قالب‌های اثرگذار به بچه‌ها ارائه شود.

می‌گوید: « کانون در آغاز کار اعضای زیادی نداشت. برخی‌ها از سر کنجکاوی و تفریح می‌آمدند اما رفته‌رفته تعداد آن‌ها زیاد شد. حالا در کانون دانش‌آموختگانی هستند که می‌توانند آنچه آموخته‌اند به دیگران منتقل کنند و این تسلسل اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زند.»


استمرار رمز موفقیت

تا وقتی سید باشد خستگی معنایی ندارد. سید حسین حسینی‌پور را علاوه بر بچه‌های کانون، بچه‌های محله هم می‌شناسند، استاد قرآن و حلقه‌های معرفت که خیلی از نوجوان‌ها را جذب کانون کرده است. با همه مشغله کاری، از جان دل برای بچه‌ها وقت می‌گذارد و با آن‌ها رفیق و دوست است.

 می‌گوید: «حلقه‌های معرفت در کانون هرشب برگزار می‌شود. یکی از دلایل موفقیت در هر زمینه‌ای استمرار آن برنامه است. هر روز که می‌گذرد، احساس می‌کنم نوجوان‌ها و جوان‌ها به این حلقه‌ها بیشتر جذب می‌شوند.»

حمیدرضا نیکوخصلت استاد کلاس مداحی است. او هم هر آنچه از این هنر دارد و می‌داند به دوستداران این هنر یاد می‌دهد. می‌گوید: «می‌دانم خیلی از بچه‌های محله دوست دارند مداحی کردن را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. من این دوره‌ها را گذرانده‌ام. به همین علت، تصمیم گرفتم علاقه‌مندانی را که مستعد هم هستند شناسایی و روی صدای آن‌ها کار کنم.»

ارسال نظر