کد خبر: ۳۴۰۲
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه باغ وحش خاطره‌انگیز مشهد در همسایگی آرامستان

کوچه خواجه‌ربیع23 مزین به نام شهید دفاع مقدس محمدرضا بختیاری است که پیش از آن «کوچه باغ‌وحش» شناخته می‌شد. دلیل این نام وجود «باغ وحش خراسان» در این معبر بوده که در فاصله‌ای کوتاه از آرامستان خواجه‌ربیع احداث شده بوده است. در گذر زمان، به جای باغ وحش و نهرهای آب مرکز فرهنگی، تجاری، درمانی و... احداث شده‌است. گفته می‌شود باغ وحش خراسان به همت مرحوم رستمی در سال 1338 پایه‌گذاری شد و پس از تعطیلی در سال 1371، حیوانات آن به باغ‌وحش وکیل‌آباد انتقال یافتند.

کوچه خواجه‌ربیع23 مزین به نام شهید دفاع مقدس محمدرضا بختیاری است که پیش از آن «کوچه باغ‌وحش» شناخته می‌شد. دلیل این نام وجود «باغ وحش خراسان» در این معبر بوده که در فاصله‌ای کوتاه از آرامستان خواجه‌ربیع احداث شده بوده است.

 در گذر زمان، به جای باغ وحش و نهرهای آب مرکز فرهنگی، تجاری، درمانی و ... احداث شده‌است. گفته می‌شود باغ وحش خراسان به همت مرحوم رستمی در سال 1338 پایه‌گذاری شد و پس از تعطیلی در سال 1371، حیوانات آن به باغ‌وحش وکیل‌آباد انتقال یافتند.

مجتمع فرهنگی هنری امام‌خمینی(ره) مهم‌ترین مجموعه این معبر است که آبان 1379 با حضور تولیت وقت آستان قدس رضوی بنا شد. در طول سال، انوع کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی رشته‌های هنری چون نقاشی، عکاسی، خوش‌نویسی، بازیگری و ... در آن برگزار می‌شود.

 

کتابخانه امام‌خمینی(ره) در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قرار دارد. در طول سال به‌ویژه ایام برگزاری کنکور میزبان علاقه‌مندان به کتاب و داوطلبان شرکت در کنکور سراسری است.

 

مسجد و حسینیه امام جواد(ع) به همت خانواده یوسف صدیق سال 1382 درانتهای معبر بنا شد. بنای مسجد کوچک اما صمیمیت و صفای داخل آن بسیار است.

 

مرکز خرید الغدیر با معماری اسلامی در دهه 80 افتتاح شد. عمده بخش فروش مربوط به سیسمونی نوزاد، عروسک، پوشاک و طلاجات است.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
1
یوسف صدیق اصلان کاری نکرده است با کمک حمت مردم محله اونجا ساخته شد اصلان یکی از خانواده اش نیومده کمک الکی لطفاً تحقیق بکنید کاری نکرده اصلان یوسف صدیق