کد خبر: ۳۴۱۲
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله شقایق یک، نفر دوم مسابقات وب‌سایت کشور

حانیه کفاش از تأثیر فضای آموزشی و معلم و مدرسه بر علاقه‌مندشدن دانش‌آموزان می‌گوید: سال دهم که بودم خانم مرضیه بارانی دبیر راهنمایی‌ام بود و من را برای حضور در مسابقات تشویق کرد. من غیر از کلاس‌های مدرسه که برایم خیلی مفید بودند هیچ کلاسی نرفتم و خودم با دوره‌های آنلاین اینترنت آموزش دیدم. غیر از کدنویسی با سی‌ام‌اس و ورد پرس کار کردم و حالا هر دو روش را بلدم.

خیلی از بچه‌های دهه هشتادی کار با رایانه را از کودکی به‌مرور یاد گرفته‌اند اما همه‌شان مثل حانیه نوجوان، متولد سال81 در این زمینه حرفه‌ای نشده‌اند. حانیه کفاش، ساکن محله شقایق یک، موفق شده سه سال متوالی در مسابقات کشوری بدرخشد. او دو سال گذشته رتبه برتر کشور و امسال رتبه دوم را در مسابقات فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش کشور در شاخه وب‌سایت کسب کرده است.


ورود به مرحله انتخابی تیم ملی

دورتادور اتاقش را گلدان‌های زیبایی پر کرده است که برایشان وقت می‌گذارد. می‌گوید هدردادن زمان را دوست ندارد و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می‌کند. کار تخصصی با رایانه را از نرم‌افزارهای گرافیکی شروع کرده و بعد وارد دنیای کدنویسی و برنامه‌نویسی شده است. 

وقتی صحبت از آینده می‌شود چشمانش برق می‌زند و می‌گوید: «با دنیای رایانه که آشنا شدم تصمیم گرفتم به هنرستان بروم. در رشته شبکه و نرم‌افزار رایانه در هنرستان پویا درس خواندم. در مسابقات فرهنگی‌هنری که معاونت پرورشی آموزش و پرورش آن را اجرا می‌کند شرکت کردم و در سال دهم و یازدهم رتبه برتر کشور و امسال رتبه2 کشور را به دست آورده‌ام. این مسابقات فقط در سطح هنرستان نیست و دبیرستانی‌ها هم در آن شرکت می‌کنند.»

برایش مهم است بدانیم دلیل دوم شدنش این است که امسال درگیر کنکور بوده و بیشتر وقتش را روی درس‌هایش گذاشته است، نشان به آن نشان که سال گذشته در المپیاد کشوری هم رتبه اول را آورده است. 

در آن مسابقه برای تیم ملی فقط یک نفر را می‌خواستند و من از بین 13نفر هشتم شدم

او ادامه می دهد: «المپیاد رایانه شاخه تجارت الکترونیک که پارسال شرکت کردم خیلی مهم‌تر بود، چون در سطح کشوری اول شدم. مرحله انتخابی تیم ملی رقابت با دانشجوها بود. از بین 13نفری که از کل کشور انتخاب شده بودیم فقط من از آموزش و پرورش بودم و بقیه دانشجو بودند. در آن مسابقه برای تیم ملی فقط یک نفر را می‌خواستند و من از بین 13نفر هشتم شدم.»


وب‌سایت هنری اهوراگرافیک

حانیه از تأثیر فضای آموزشی و معلم و مدرسه بر علاقه‌مندشدن دانش‌آموزان می‌گوید: «سال دهم که بودم خانم مرضیه بارانی دبیر راهنمایی‌ام بود و من را برای حضور در مسابقات تشویق کرد. من غیر از کلاس‌های مدرسه که برایم خیلی مفید بودند هیچ کلاسی نرفتم و خودم با دوره‌های آنلاین اینترنت آموزش دیدم. غیر از کدنویسی با سی‌ام‌اس و ورد پرس کار کردم و حالا هر دو روش را بلدم.»

حانیه با روحیه لطیفی که دارد برای وب‌سایتش مضمون هنری را انتخاب کرده تا در کنار یادگیری سرگرمی هم داشته باشد. او می‌گوید: «کار وب‌سایت کار پویایی است و هر سال باید به‌روز شود. مضمون وب‌سایتم اول موشن‌گرافی و تایپو‌گرافی بود اما اکنون هنر اسلامی و هنر مدرن و بخش‌های مختلف هنر را هم در آن آورده‌ام. مسابقه برای من خارج از رقابت، تفریح است اول از آن لذت می‌برم بعد وارد بحث یادگیری و رقابت می‌شوم.»

ارسال نظر