کد خبر: ۳۴۲۰
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

حرکت یگانه به سمت رقابت‌های ژاپن

یگانه رفاهی مبارز پانزده‌ساله محله مجیدیه است که در رشته کاراته فعالیت می‌کند. نوجوان بااستعداد و پرتلاشی که به‌واسطه مادر ورزشکارش به این رشته رزمی علاقه‌مند شد. یگانه در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرد، ورزشی که هیجان روزهای کودکی‌اش را بیشتر کرد و همان‌طور که در مسابقات کشوری و استانی درخشید، این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که هفته آینده در تبریز برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

یگانه رفاهی مبارز پانزده‌ساله محله مجیدیه است که در رشته کاراته فعالیت می‌کند. نوجوان بااستعداد و پرتلاشی که به‌واسطه مادر ورزشکارش به این رشته رزمی علاقه‌مند شد.

یگانه در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرد، ورزشی که هیجان روزهای کودکی‌اش را بیشتر کرد و همان‌طور که در مسابقات کشوری و استانی درخشید، این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که هفته آینده در تبریز برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

او به ما می‌گوید: «سقف آرزوهایم حضور در مسابقات جهانی و ایستادن بر بام المپیک است، این آرزو برای من که پنج سال است با عشق کاراته زندگی می‌کنم، آرزوی محال و دور از دسترسی نیست.»


ماجرای ورزشکارشدن یگانه

یگانه فرزند چهارم خانواده است و سه خواهر ورزشکار بزرگ‌تر از خودش دارد. او ماجرای ورودش به حوزه ورزش را این‌گونه شرح می‌دهد: «ده‌ساله بودم که یک روز پدرم در راه برگشت به خانه خیلی اتفاقی و بدون هیچ مقدمه‌ای من را در کلاس ژیمناستیک ثبت‌نام کرد .جلسه اول که رفتیم متوجه شدم بعد از کلاس ما، کلاس کاراته برگزار می‌شود. 

پنج سال است با عشق کاراته زندگی می‌کنم، آرزوی محال و دور از دسترسی نیست

چند دقیقه‌ای ماندم و نگاهشان کردم. هم از مربی خانم فریده فرهانی خوشم آمد و هم از حرکات ورزشی و شمارش‌هایشان که به زبان ژاپنی بود. به پدرم گفتم می‌خواهم در این کلاس ثبت‌نام کنم که موافقت کرد و از آن روز مشغول ورزش کاراته شدم.»


درخشش در «خاورمیانه»

یگانه از بهترین بانوان کاراته‌کار شهرمان است. او در پانزده‌سالگی صاحب 10مدال قهرمانی است، حکم‌هایی که نخستین آن‌ها به ده‌سالگی‌ و مدال طلای رقابت‌های استانی در سال97 برمی‌گردد؛ او سال گذشته دوبار در مسابقات کشوری شرکت کرد، در تبریز مدال طلا را به دست آورد و در انتخابی تیم ملی در تهران هم مدال نقره را از آن خودش کرد.

او می‌گوید: «امسال برای اولین‌بار حضور در رقابت‌های بین‌المللی کاراته «خاورمیانه» را تجربه کردم. مسابقاتی که دوماه پیش در مشهد برگزار شد و سطح کیفی بسیار خوبی داشت، در این مسابقات ورزشکاران پنج کشور به همراه ورزشکاران 22استان کشورمان حضور داشتند که من در رده نونهالان مدال برنز بخش کمیته و کاتا را به‌دست آوردم.»


آرزوی حضور در ژاپن!

یگانه دختر سخت‌کوشی است، او روزی پنج ساعت تمرین می‌کند و تا به امروز هیچ‌وقت تمریناتش را متوقف نکرده ‌است. دوره‌ای هم که باشگاه به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده برنامه‌هایش را در خانه ادامه می‌داده است تا به قول خودش همیشه روی فرم بماند و از ورزش دور نباشد.

او می‌گوید: «بعد از حضور موفق در مسابقات بین‌المللی «خاورمیانه» انگیزه زیادی برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی دارم که در روزهای هفدهم و هجدهم شهریور امسال در تبریز برگزار می‌شود. دلم می‌خواهد لباس تیم ملی را بر تن کنم و در رقابت‌های آسیایی ژاپن پرچم ایران را بالا ببرم.»

ارسال نظر