کد خبر: ۳۴۳۶
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

پاتوق مذهبی و فرهنگی،میراث معنوی«هادی آقا و معصومه خانم»

پایه‌گذار این خانه قرآنی، زوج مشهدی، زنده‌یادان «هادی تفقد محمدپور و معصومه حسن آبادی» هستند که بعد سال‌ها زندگی مشترک، در زمان حیاتشان قدم در مسیر خیر گذاشتند. آن‌ها تصمیم گرفتند خانه دوطبقه ویلایی‌شان را با مساحت 300مترمربع وقف کار خیر کنند و در اختیار آموزش و پرورش ناحیه5 قراردهند.

دانش‌آموزان و اهالی محله کارمندان اول با افتتاح دارالقران امام هادی(ع) صاحب پاتوق مذهبی و فرهنگی شدند.
پایه‌گذار این خانه قرآنی، زوج مشهدی، زنده‌یادان «هادی تفقد محمدپور و معصومه حسن آبادی» هستند که بعد سال‌ها زندگی مشترک، در زمان حیاتشان قدم در مسیر خیر گذاشتند.

 آن‌ها تصمیم گرفتند خانه دوطبقه ویلایی‌شان را با مساحت 300مترمربع وقف کار خیر کنند و در اختیار آموزش و پرورش ناحیه5 قراردهند. این زوج با این‌کار خداپسندانه علاوه‌بر ماندگارکردن نام و یادشان، باعث ترویج سنت حسنه وقف در میان همسایگان و نیز دانش‌آموزانی شدند که قرار است به این محیط آمد و شد کنند. در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) مراسم افتتاحیه آن برگزار شد و ما هم میهمان این مراسم ساده و صمیمی بودیم.


هدایت نوجوان‌ها به فضاهای قرآنی

در کنار میهمان‌های ویژه از محمد هادی قوی‌پنجه، فرمانده بسیج ناحیه مقداد مشهد و تقوی، رئیس کلانتری مصلی، حجت‌الاسلام احمد ملکی، رئیس بنیاد شهید منطقه۲مشهد گرفته تا کاظم یزدان‌مهر، شهردار منطقه۶ مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، همسایه‌ها و ساکنان محله‌های چند کوچه آن طرف‌تر هم خود را به مراسم افتتاحیه رسانده‌اند.

اولویت ما برای استفاده از این فضا و برنامه‌هایش، دختران و پسران کودک و نوجوان در دو شیفت مجزاست. اما در زمان‌های خالی، ساکنان محله هم می‌توانند از آن استفاده کنند

رئیس آموزش و پرورش ناحیه5 مشهد رسم میزبانی را به جا می‌آورد و ضمن خوشامدگویی از افتتاح دارالقران امام هادی(ع) در این محله می‌گوید. احمد مسجدی به نیازسنجی در این محدوده اشاره می‌کند که از سوی کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه5 و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی انجام شده است: «بنا به نیات واقفان و کارشناسی همکاران ما، اولویت را تأسیس خانه قرآن قرار دادیم.»

او در ادامه هدایت نوجوان‌ها را به چنین مکان‌هایی مهم بر‌می‌شمرد: «تربیت انسان‌های قرآن‌دان و قرآن‌خوان آن چیزی است که ما برای این چنین فضاهایی تعریف کرده‌ایم. اما موضوع مهم، هدایت این نوجوان‌ها به این مکان‌هاست که مدیران مدارس برای پرکردن اوقات فراغت بچه‌ها می‌توانند از این فضاها بهره ببرند.»

مسجدی توضیح می‌دهد:«اولویت ما برای استفاده از این فضا و برنامه‌هایش، دختران و پسران کودک و نوجوان در دو شیفت مجزاست. اما در زمان‌های خالی، ساکنان محله هم می‌توانند از آن استفاده کنند.»


تربیت در بستر غیررسمی شکل می‌گیرد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در ادامه می گوید: «تمام حرکات و سکنات و رفتارهای ما در آموزش و پرورش باید به تربیت ختم شود. تربیت در بستر غیررسمی شکل می‌گیرد و دارالقرآن یکی از بهترین جاهایی است که تربیت صحیح را رقم می‌زند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمانی به کلام وحی احتیاج داریم، تأکید می‌کند: «هر چقدر بتوانیم دانش‌آموزانمان را به سمت مسجد، هیئت، دارالقران و... سوق بدهیم، قطعا تربیت بهتری شکل خواهد گرفت. بنابراین ساخت و وقف این مکان‌ها در تربیت دانش‌آموزان، بسیار مؤثر است.»

 

 

کلمات کلیدی
ارسال نظر