کد خبر: ۳۴۴۰
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه درختی؛ معبری به یاد شهید صدر

به گفته قدیمی‌ها معبر امام رضا(ع)10 از نیم‌قرن پیش و بعد از شهادت سید محمد باقر صدر،رهبر شیعیان عراق به دست صدام به نام کوچه صدر معروف شده است. قبل‌تر از آن هم به‌دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده‌اش به کوچه درختی معروف بوده است. این خیابان از یک سمت به خیابان امام رضا(ع) و از سمت دیگر به خیابان رجب‌زاده ختم می‌شود یکی از خیابان‌های پرتردد است که گذر عابر پیاده به دلیل نبود پیاده راه در ابتدای آن و پارک خودروها در دوطرف آن به‌سختی رخ می‌دهد.

به گفته قدیمی‌ها معبر امام رضا(ع)10 از نیم‌قرن پیش و بعد از شهادت سید محمد باقر صدر،رهبر شیعیان عراق به دست صدام به نام کوچه صدر معروف شده است. قبل‌تر از آن هم به‌دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده‌اش به کوچه درختی معروف بوده است. 

این خیابان از یک سمت به خیابان امام رضا(ع) و از سمت دیگر به خیابان رجب‌زاده ختم می‌شود یکی از خیابان‌های پرتردد است که گذر عابر پیاده به دلیل نبود پیاده راه در ابتدای آن و پارک خودروها در دوطرف آن به‌سختی رخ می‌دهد. تعداد خانه های مسکونی در این کوچه کمتر از انگشتان دست است و بیشتر این خانه‌ها نیز خالی از سکنه هستند.

پارکینگ نیمه‌ساخته کوچه صدر میزبان زائران و مجاوران است، اما با وجود پارکینگ بیشتر مردم خودروهایشان را در دوطرف خیابان پارک می‌کنند.

 

حدود 20هتل‌آپارتمان در این کوچه وجود دارد که پذیرای زائران حرم مطهر رضوی است.

 

درختان سر به فلک کشیده کوچه درختی نشان از قدمت زیاد آن داردکه با عقب نشینی خانه‌ها اکنون در میانه کوچه قرار گرفته‌است.

 

بوستان محلی میرزا کوچک خان در سال1345تأسیس شده و به متراژ 35,175متر مربع مساحت در انتهای کوچه قرار دارد که مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت است.

 

 

 

ارسال نظر