کد خبر: ۳۴۶۱
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

پیش‌گامی فوتسالیست‌های مهر مادر

رقابت پایانی سیزدهمین دوره فوتسال محلات منطقه3 هیچ شباهتی به یک رقابت محلی ساده نداشت: از تعداد تماشاگران نشسته یا ایستاده در سکوهای سالن ورزشی یاس گرفته تا کیفیت بازی‌ها و بازیکنانی که از سه رده سنی در قالب 51 تیم مقابل حریف 104 بار صف‌آرایی کردند. هریک از بازی‌ها جذابیت خاص خود را داشت و کری ورزشی بین بازیکنان و تماشاگران آن را زیباتر می‌کرد.

رقابت پایانی سیزدهمین دوره فوتسال محلات منطقه3 هیچ شباهتی به یک رقابت محلی ساده نداشت: از تعداد تماشاگران نشسته یا ایستاده در سکوهای سالن ورزشی یاس گرفته تا کیفیت بازی‌ها و بازیکنانی که از سه رده سنی در قالب 51 تیم مقابل حریف 104 بار صف‌آرایی کردند.

 هریک از بازی‌ها جذابیت خاص خود را داشت و کری ورزشی بین بازیکنان و تماشاگران آن را زیباتر می‌کرد. در میان بازی‌ها، دیدار فینال نوجوانان و جوانان که میان دو حریف همیشگی از محلات مهرمادر و طبرسی شمالی برگزار می‌شد یک دربی حساس به شمار می‌رفت. این دو تیم با بازیکنان قدر و توانمند بومی در دو رده سنی به پیکار هم رفتند و «پیش‌گامان وحدت» از محله مهرمادر بر حریف خود یعنی «آکادمی طیبی» از محله طبرسی شمالی غلبه کرد.

 

اعلام آمادگی 51 تیم در رقابت محلی

فوتسال یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی بین نوجوانان و جوانان محلات طبرسی شمالی، بهمن، مهرمادر، خواجه‌ربیع و ... است و باعث شکل گرفتن ده‌ها تیم شده است، تیم‌هایی که خود را مدعی برتری تکنیکی در برابر رقبا می‌دانند و از هیچ فرصتی برای به چالش کشیدن دیگر تیم‌ها دریغ ندارند. 

به همین علت است که با اعلام نام‌نویسی مسابقات فوتسال سیزدهمین المپیاد ورزشی محلات شهرداری مشهد، 51 تیم با 650 بازیکن و 150 کادرفنی در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نام‌نویسی کردند. در نهایت، پس از 101 دیدار حساس بین آن‌ها 12 تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی در منطقه3 شناخته شدند.

یاس میزبان رقابت‌ها

سالن ورزشی یاس در محله عباس آباد میزبان رقابت‌های پایانی بود، مجموعه‌ای که محل تمرین برخی از تیم‌های فوتسال محله طبرسی شمالی است. در میان تیم‌های شرکت‌کننده، سه تیم مهرداد قدسیان، دوچرخه‌سواران و کیهان صنعتی در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان محله طبرسی شمالی در دیدار رده‌بندی موفق به شکست حریفان خود شدند تا رتبه سوم سیزدهمین دوره مسابقات محلات فوتبال در همه رده‌های سنی از آن این محله شود.

تیم بهداد خراسان با نمایش عملکردی درخشان به‌ویژه در خط دفاع توانست یاران خراسانی را پشت سر گذارد و به عنوان تیم برتر نونهالان به مسابقات شهری راه یابد

پس از مسابقات رده‌بندی، دو تیم بهداد خراسان از محله بهمن و یاران خراسانی از خواجه‌ربیع برای کسب عنوان قهرمانی نونهالان منطقه3 به پیکار هم رفتند. در پایان رقابت دیدنی تیم بهداد خراسان با نمایش عملکردی درخشان به‌ویژه در خط دفاع توانست یاران خراسانی را پشت سر گذارد و به عنوان تیم برتر نونهالان به مسابقات شهری راه یابد.

 نکته قابل توجه در خصوص این تیم، بازگشت دوباره آن به میدان است. این تیم دو سال فعالیت خود را به دلیل شیوع کرونا متوقف کرد اما با پیگیری مربیان از ابتدای سال تمرینات خود را از سرگرفت تا با مربیگری محمد شایسته به قهرمانی مسابقات نونهالان منطقه3 برسد. مربی این تیم می‌گوید: «تیم ما با میانگین سنی 11 تا 14 سال از بازیکنان بااستعداد و توانمندی تشکیل شده است که با کمتر از شش ماه تمرین توانسته است بهترین تیم‌ها را پشت سر بگذارد.»

 

فینال نوجوانان و جوانان

در ادامه این رقابت‌ها نوبت به فینال نوجوانان و جوانان رسید، فینالی جذاب بین دو تیم پیش‌گامان وحدت از محله مهرمادر و طبرسی شمالی که تعداد زیادی از تماشاگران مانند علی نصیری‌نژاد برای دیدن آن به سالن آمده بودند. علی نصیری‌نژاد می‌گوید: «سال‌ها خودم در این رشته بازی می‌کردم. 

به همین علت، جذابیت تماشای فوتسال برای من بیشتر است چون خاطراتم را زنده می‌کند.» او که از تماشای بازی‌ها به وجد آمده است ادامه می‌دهد: «من در این دوره از مسابقات، ده‌ها بازی را از نزدیک تماشا کردم اما به‌جرئت می‌گویم دیدار دو تیم پیش‌گامان وحدت و آکادمی طیبی خیلی به دلم نشست.» 

با سوت داور، فینال فوتسال محلات در رده سنی نوجوانان بین نمایندگان مهرمادر و طبرسی شمالی آغاز شد. این دو تیم پیش از این در مسابقات گروهی یک بار دیگر هم به مصاف هم رفته بودند اما به دلیل جنجالی که در سکوها میان تماشاگران دو تیم شکل گرفت،‌ بازی نیمه‌تمام ماند تا در نهایت با نظر داوران، تیم آکادمی طیبی پیروز معرفی شود. 

این اتفاق به حساسیت این بازی افزود و انگیزه نمایندگان مهرمادر را برای جبران این شکست دوچندان کرد. بازی فینال همان‌طور که از این دو تیم انتظار می‌رفت بسیار دیدنی برگزار شد. تیم آکادمی طیبی در ابتدای بازی فشار زیادی بر حریف خود آورد تا آنجا که بازیکنان این تیم چند توپ را به تیرک زدند و چند موقعیت تک‌به‌تک را از دست دادند. در مقابل، نوجوانان محله مهر مادر بهترین بهره را از ناکامی نوجوانان محله طبرسی شمالی بردند و توانستند با نتیجه 5 بر یک، پیروز این بازی حساس و حیثیتی باشند.

 

قهرمانی با نیمکت خالی

با بسته شدن پرونده فوتسال رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، نوبت به فینال جوانان رسید. فینال باز هم بین دو رقیب فوتسالی منطقه، یعنی پیش‌گامان وحدت و آکادمی طیبی، تکرار می‌شد. نکته درخور توجه این دیدار نیمکت خالی تیم پیش‌گامان از بازیکن بود. سه بازیکن نماینده محله مهر مادر برای شرکت در تمرین‌های تیم‌های لیگ برتر و دسته یک جوانان کشور این دیدار را از دست دادند.

در نهایت، با نتیجه 5 بر صفر، به سود نماینده مهر مادر به اتمام رسید تا پیش‌گامان در هر دو رده سنی جوانان و نوجوانان مقام اول را از آن خود کند

 این بازی هم مانند فینال نوجوانان، از حساسیت بسیاری برخوردار بود. آکادمی طیبی ابتدا بازی پایاپایی ارائه داد اما در نهایت، با نتیجه 5 بر صفر، به سود نماینده مهر مادر به اتمام رسید تا پیش‌گامان در هر دو رده سنی جوانان و نوجوانان مقام اول را از آن خود کند. سرمربی تیم پیش‌گامان وحدت پس از کسب رتبه قهرمانی در دو رده سنی می‌گوید: «ما با سه تیم در بازی‌ها شرکت کردیم و توانستیم بدون شکست در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به مقام قهرمانی برسیم.»

 

سر بلندی بومی‌ها

پرونده مسابقات فوتسال سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات شهرداری منطقه3 با اهدای جوایز 9 تیم برتر بسته شد. هادی طهماسبی، مسئول برگزاری این مسابقات و کارشناس تربیت بدنی شهرداری منطقه3، درباره این رقابت‌ها توضیح می‌دهد: «تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات محلات شهرداری منطقه3 همواره جزو بهترین تیم‌های شهر مشهد بوده‌اند. شاهد این مدعا چهارده بار قهرمانی در 39 فینال المپیادهای ورزشی محلات شهرداری مشهد است که پیش از این در هر سه رده سنی برگزار شده است.»
او ادامه می‌دهد: «در این دوره نیز شاهد حضور همه محلات منطقه با یک یا چند تیم در رقابت‌ها بودیم. در این میان، برخی از محلات مانند طبرسی شمالی، مهرمادر و خواجه‌ربیع تیم‌های بیشتری به مسابقات فرستادند. »

 

 

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
پسردایی من تو یکی از همین تیم‌ها بود حیف حذف شدن خودم توی محله دیگه هستم اما بازیشونو دیدم از نزدیک. گزارش از مسابقه جذابتر بود. اگر برای همه مسابقات اینطور گزارش بزنین سطح مسابقات هم بالا میره . بازیکن انگیزه میگیره و توجه مسئولان ورزشی و استعداد یابها جلب میشه. لطفا برای بقیه مناطق و رشته های دیگه ورزشی همینطور جذاب گزارش تهیه کنین.