کد خبر: ۳۴۶۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

عزاداری بی‌ریای گلشهری‌ها

سیده فاطمه موسوی دومین مسئول هیئت است و تعداد سال‌های همکاری‌اش به 16 می‌رسد. می‌گوید:هیئت را عزت خانم کامل که سال گذشته به رحمت خدا رفت در محله راه انداخت. خودش مداح، سخنران و روضه‌خوان بود. بیست سال پیش حاجتش را می‌گیرد و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) شله می‌دهد. بعد از آن تصمیم می‌گیرد با همکاری خانم‌های محله، به نیت فرج و سلامتی امام زمان(عج) هر هفته دوشنبه مجلس بگیرد. از آن زمان هیئت شکل گرفته و عصرهای دوشنبه‌ از ساعت 3 تا 5 مجلس داریم.

نوزادانشان را روی دست گرفته و برای مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) اشک می‌ریزند. به تن بچه‌ها لباس سفید پوشاندند و پیشانی‌بند «یا علی اصغر(ع)» زدند. می‌خواهند فرزندانشان از همان آغاز تولد با اهل بیت(ع) آشنا شوند و از آن‌ها الگو بگیرند. این مراسم را هیئت منتظران مهدی(عج) برگزار می‌کند که سابقه بیست‌ساله در محله امیرالمؤمنین(ع) دارد.


جلسات هفتگی به نیت ظهور امام‌زمان(عج)

سیده فاطمه موسوی دومین مسئول هیئت است و تعداد سال‌های همکاری‌اش به 16 می‌رسد. می‌گوید:«هیئت را عزت خانم کامل که سال گذشته به رحمت خدا رفت در محله راه انداخت. خودش مداح، سخنران و روضه‌خوان بود. بیست سال پیش حاجتش را می‌گیرد و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) شله می‌دهد. بعد از آن تصمیم می‌گیرد با همکاری خانم‌های محله، به نیت فرج و سلامتی امام زمان(عج) هر هفته دوشنبه مجلس بگیرد. از آن زمان هیئت شکل گرفته و عصرهای دوشنبه‌ از ساعت 3 تا 5 مجلس داریم.»

سیده فاطمه موسوی ادامه می‌دهد:«اعضای این مجلس خانم‌ها و کودکان هستند. صلوات نامه امام زمان(عج)، زیارت عاشورا، همچنین سخنرانی درباره امام زمان(عج) و مسائل روز و... جزو برنامه دوشنبه است. این برنامه از همان ابتدا به‌طور دوره‌ای در خانه اعضا برگزار می‌شود. از زمانی که عزت خانم به رحمت خدا رفت خانم مرتضوی از حوزه علمیه برای سخنرانی می‌آیند و بعد آن هم خانم‌ها دعا و زیارت‌نامه می‌خوانند.»


خیران تنهایمان نگذارند

مسئول هیئت در ادامه توضیح می دهد:«هیئت ما یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های زنانه گلشهر است. قبل کرونا تا 500 نفر هم در مراسم مذهبی مختلف ما حضور داشتند و روزهای دوشنبه هم تا 150 نفر مهمان داشتیم. اما با شیوع کرونا مهمان‌ها کم شدند با این حال باز هم هیئت بزرگی داریم. شش سال اخیر به‌جز برنامه دوشنبه زمان تولد و شهادت سایر ائمه اطهار(ع) و اعیاد بزرگ برنامه داریم. حدود یک سال و نیم است که مراسم ‌را خانه بی‌بی کلاتی برگزار می کنیم که خانه را وقف مراسم مذهبی کرده است.»

هر هفته در جلسه دوشنبه‌ها صندوق می‌گردانیم و هرکس هرچقدر بخواهد کمک می‌کند

آن طور که سیده فاطمه موسوی می گوید گاهی اعضای هیئت در محله دنبال خانه‌های بزرگ می‌گشتند و هر کس موافقت می‌کرد آنجا برنامه برگزار می‌کردند. او می‌گوید:« ۲٠خادم با هیئت به طور مستمر همکاری دارند. علت تداوم و بزرگ شدن هیئت هم عنایت خداوند، امام زمان(عج) و بی‌ریا بودن آن است. در این هیئت هرکس هر کاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد. خانم‌های زیادی هم در مراسم شرکت کرده‌اند و حاجت گرفته‌اند و همچنان در مراسم حضور پیدا می‌کنند.»

موسوی با اشاره به اینکه تمام هزینه مراسم را مردم پرداخت می‌کنند و آن‌ها که حاجت گرفته‌اند هر سال مبلغی به هیئت کمک می‌کنند، می‌گوید:«هر هفته در جلسه دوشنبه‌ها صندوق می‌گردانیم و هرکس هرچقدر بخواهد کمک می‌کند، بعضی وقت‌ها هم افرادی که حاجت گرفته‌اند مبلغی را سالانه پرداخت می‌کنند. زمانی که تصمیم گرفتیم در تمام مناسبت‌های مذهبی برنامه داشته باشیم خانم کامل می‌گفت ممکن است از پس هزینه‌ها برنیایم. اما اهل بیت(ع) خودشان کمک کردند.

تنها خواسته خانم موسوی کمک خیران به آن‌هاست. می‌گوید اگر خیری پیدا شود که فضایی برای هیئت داشته باشد و آن را وقف کند، خیلی خوب است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر