کد خبر: ۳۴۷۶
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه سرسبز دهخدا

در کوچه دهخدا 11 که به‌نام «پروین اعتصامی» نام‌گذاری شده‌ است، بسیاری از کاربری‌های مورد نیاز شهروندان پیدا می‌شود، از مدرسه ابتدایی و دبیرستان تا سالن ورزشی چندمنظوره و بوستان خطی سرسبز و دلچسب که منظره‌ای زیبا را در یک پیاده‌روی عصرانه پیش چشم شما نمایان می‌کند. دهخدا 11 از معدود کوچه‌های منطقه ماست که تعداد خانه‌های ویلایی در آن بیشتر از آپارتمان‌های سربه فلک کشیده‌ است.

در کوچه دهخدا11 که به‌نام «پروین اعتصامی» نام‌گذاری شده‌ است، بسیاری از کاربری‌های مورد نیاز شهروندان پیدا می‌شود، از مدرسه ابتدایی و دبیرستان تا سالن ورزشی چندمنظوره و بوستان خطی سرسبز و دلچسب که منظره‌ای زیبا را در یک پیاده‌روی عصرانه پیش چشم شما نمایان می‌کند. دهخدا 11 از معدود کوچه‌های منطقه ماست که تعداد خانه‌های ویلایی در آن بیشتر از آپارتمان‌های سربه فلک کشیده‌ است.

دسترسی آسان اهالی به ایستگاه اتوبوس و تاکسی از دیگر مزیت‌های این معبر است. کوچه دهخدا11 از قدیمی‌ترین معابر منطقه9 و بخشی از محله رضاشهر است که قدمتی حدود 60سال دارد و برای مشهدی‌ها نامی آشناست.

 

دبستان دخترانه شهید فاطمه کفاش در سال1358 تأسیس شده‌ است، حیاطی بزرگ دارد و هر سال 500دانش‌آموز پایه اول و دوم ابتدایی در آن تحصیل می‌کنند.

 

مجموعه ورزشی شهید محمد خانی که در سال1393 افتتاح شده است برای انواع ورزش‌های فردی و گروهی کلاس‌های آموزشی برپا می‌کند.

 

پارک خطی دهخدا 11 با درختان انبوه و مسیر پیاده‌روی سرسبز، برای پیاده‌روی‌های عصرانه شهروندان یک انتخاب مناسب است.

 

در این معابر از دیوارهای نازیبا و بدمنظر خبری نیست چراکه نقاشی‌های‌دیواری خوش‌رنگ و شاد در جای‌جای این معبر زیبا خودنمایی می‌کند.
ارسال نظر