کد خبر: ۳۴۸۹
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مهربانی در آغاز مهر

«پویش مهربانی» طرحی است برای مهربان‌بودن که از سال1399 به صورت هدفمند در محله امیرالمؤمنین(ع) آغاز شده است. پیش از این بانوان پایگاه بسیج ریحانه‌النبی(س) کمک‌های خیرانه خود را به دست نیازمندان می‌رساندند اما حالا با این طرح، آنان برنامه‌های مختلفی در طول سال دارند. این‌بار خیران به مناسبت آغاز سال تحصیلی، 54بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مقاطع دبستان و دبیرستان آماده کردند.

«پویش مهربانی» طرحی است برای مهربان‌بودن که از سال1399 به صورت هدفمند در محله امیرالمؤمنین(ع) آغاز شده است. پیش از این بانوان پایگاه بسیج ریحانه‌النبی(س) کمک‌های خیرانه خود را به دست نیازمندان می‌رساندند اما حالا با این طرح، آنان برنامه‌های مختلفی در طول سال دارند. این‌بار خیران به مناسبت آغاز سال تحصیلی، 54بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مقاطع دبستان و دبیرستان آماده کردند. با دو بانوی بانی این طرح گفت‌وگو می‌کنیم تا جزئیات بیشتری را برایمان توضیح دهد.


مداد‌ها و خودکار‌های رنگی

چند دفتر، خط‌کش، جا‌مدادی و ماژیک‌های مختلف و لاک غلط‌گیر در بسته‌ها قرار دارد. هر کدام از این بسته‌ها تقریبا با لوازم یک‌رنگ ترکیب شده و روی آن فامیل دانش‌آموز نیازمند هم نوشته شده‌ است. برچسب سبزی هم با مضمون «نذر ظهور و سلامتی مولا صلوات» روی آن خورده است. 12بسته برای دانش‌آموزان نیازمند محله در مقطع متوسطه و 22بسته هم برای دانش‌آموزان دبستانی تهیه شده است.

عضو شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین(ع) و از بانیان این‌کار خیر از توزیع صندوق های جمع‌آوری پول بین اعضای پایگاه بسیج بانوان ریحانه‌النبی(س) می‌گوید. راضیه محسنی ادامه می‌دهد: «هر زمان برای مناسبتی نیاز به پول هست از خانم‌های پایگاه می‌خواهیم صندوق‌ها را به مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیاورند تا پول جمع شده را خرج تهیه بسته‌ها کنیم. خیران این محله در مناسبت‌هایی مثل شب یلدا، عیدنوروز، ماه رمضان و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی بسته معیشتی و حمایتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.»

او می‌گوید: «سال گذشته با همین صندوق ها تعدادی بسته نوشت‌افزار آماده کردیم و بین دانش‌آموزان توزیع شد. از اول تابستان تصمیم‌ گرفتیم دوباره بسته‌ها را تهیه کنیم و این موضوع را با خانم‌های پایگاه مطرح کرده و از آن‌ها خواستیم تا در هر جلسه پایگاه مبلغی کمک کنند که تا قبل از محرم 500هزار تومان جمع شد. 

دنبال فروشنده‌های منصف گشتیم تا بتوانیم نوشت‌افزار باکیفیت خوب بیشتری را با قیمت مناسب تهیه کنیم

دهه اول محرم در مسجد امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری برپا بود و آنجا دوباره این موضوع را با بانوان شرکت‌کننده در مراسم درمیان گذاشتیم و هر شب صندوق می‌گرداندیم. بعداز هشت شب مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار تومان جمع شد. با این پول به دنبال فروشنده‌های منصف گشتیم تا بتوانیم نوشت‌افزار باکیفیت خوب بیشتری را با قیمت مناسب تهیه کنیم. نیازمندان را هم از قبل شناسایی کرده بودیم.»


نیازمندانی که حتی نمی‌توانند یک دفتر بخرند

اعظم گل‌محمدیان خیر و بانی دیگر این طرح از طریق دخترش که در دفتر توسعه محله کار می‌کند با محسنی آشنا شده است. 

او می‌گوید: «خیرانی را می‌شناسم که ماهانه یا هر چند وقت یک بار کمک می‌کنند. تهیه بسته نوشت‌افزار هم توسط خیران مورد استقبال قرار گرفت و سال گذشته کمک آن‌ها را به محدوده قلعه ساختمان بردیم ولی امسال این طرح را در محله امیرالمؤمنین(ع) به انجام رساندیم. با خانم محسنی بسته‌ها را کامل کردیم و توزیع شد. نوشت‌افزار نیاز دانش‌آموزان است و هستند کسانی که نمی‌توانند حتی یک دفتر بخرند. به نظر من هر چه هزینه صرف کار خیر کنیم از توان اقتصادی‌مان کم نمی‌شود و چندین برابر به زندگی‌مان بازمی‌گردد.»

ارسال نظر