کد خبر: ۳۵۲۷
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

ترکیب چرتکه و تکواندو!

کسب مقام دوم مسابقات چرتکه استان برای او و خانواده‌اش غیرمنتظره بود اما باعث شد به این باور برسند که محمدطاها بااستعداد است. او از هفت‌سالگی رشته تکواندو را انتخاب و فعالیت ورزشی‌اش را تحت مربیگری استاد رحیم حامد آغاز می‌کند. از آنجایی که رشته ورزشی تکواندو مثل سایر رشته‌های رزمی‌ نیاز به تمرکز زیادی دارد، محمدطاها رستمی توانست به‌سرعت عملکرد موفقی داشته باشد و مورد تشویق استادش قرار بگیرد.

در شش‌سالگی اولین رقابت واقعی را تجربه می‌کند. اگرچه این مسابقه ورزشی نبود اما باعث شد به خودباوری برسد و بعد از این تجربه شیرین است که پا به عرصه ورزش حرفه‌ای می‌گذارد.
محمدطاها رستمی‌ متولد سال1389 ساکن محله شهید فرامرز عباسی است. او می‌گوید: به گفته پدر و مادرم از کودکی بسیار کنجکاو و باهوش بودم. پیش‌دبستانی بودم که در مسابقات چرتکه استان شرکت کردم و موفق به کسب رتبه دوم شدم.

کسب مقام دوم این مسابقات برای او و خانواده‌اش غیرمنتظره بود اما باعث شد به این باور برسند که محمدطاها بااستعداد است. او از هفت‌سالگی رشته تکواندو را انتخاب و فعالیت ورزشی‌اش را تحت مربیگری استاد رحیم حامد آغاز می‌کند. از آنجایی که رشته ورزشی تکواندو مثل سایر رشته‌های رزمی‌ نیاز به تمرکز زیادی دارد، محمدطاها توانست به‌سرعت عملکرد موفقی داشته باشد و مورد تشویق استادش قرار بگیرد.


کسب 3مقام قهرمانی استان

‌از همان هفت‌سالگی تا امروز فعالیت ورزشی خود در رشته تکواندو را ادامه داده است. او پس از چند دوره حضور موفق در مسابقات باشگاهی در مسابقات استانی تکواندو حضور پیدا کرده و سه‌قهرمانی استان را کسب می‌کند. رستمی ‌می‌گوید: چند هفته بعد از شروع تمرینات برای محک‌زدن مهارتم در اولین مسابقات باشگاهی که به‌طور دوستانه برگزار شد شرکت کردم. زمانی که با اولین حریفم روبه‌رو شدم او با جدیت فنون مختلف را اجرا می‌کرد. تعجب کرده بودم که چرا او در یک مسابقه دوستانه باید این همه تلاش کند چون برنده و بازنده‌ای در کار نبود.

برایم فرقی ندارد تا چه مدت طول خواهد کشید هر چقدر تمرین لازم باشد انجام خواهم داد

محمد با همین پیش‌فرض بازی دوستانه فن‌های حریفش را دفع می‌کرد. استادش نزدیک تشک مسابقات آمد و به او گفت چرا حواسش را جمع نمی‌کند این‌طور پیش برود شکست می‌خورد، این یک مسابقه واقعی است پس باید از تمام قدرت و مهارتش استفاده کند.بعد از پیروزی بر چند حریف دیگر به مرحله پایانی مسابقات رسید و قهرمان شد. «بعد از قهرمانی در این مسابقات سال1389و 1400 نیز با شکست‌دادن حریفان مختلف قهرمان مسابقات تکواندو استان شدم. درحال حاضر نیز در حال انجام تمرینات مختلف هستم و قرار است به‌زودی برای مسابقات انتخابی استان و تیم ملی شرکت کنم.»


فکرهای بزرگی در سر دارم

محمدطاها رستمی ‌برای پیشرفت در ورزش و رفتن به مسابقات جهانی و المپیک تلاش زیادی کرده است. او می‌گوید: برای رسیدن به این هدف هر روز چندساعت تمرین می‌کنم برایم فرقی ندارد تا چه مدت طول خواهد کشید هر چقدر تمرین لازم باشد انجام خواهم داد.

او در تابستانی که گذشت حسابی تمرین کرده و آمادگی کامل برای حضور در مسابقات انتخابی استان و تیم ملی را پیدا کرده است. آرزوی بزرگش حضور و درخشش در مسابقات بین‌المللی و المپیک است. بعد از آن نیز دوست دارد مدرک مربیگری تکواندو را بگیرد و با تأسیس باشگاه، تربیت شاگردان بسیاری را عهده‌دار شود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد طاها رستمی
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
دوستان سلام بیوگرافی منو تو نایاب سایت اشتباه زدید کاراته نیست تکواندو ممنون ازتون ??