کد خبر: ۳۵۴۱
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مشت‌های طلایی دختر رزمی‌کار محله بهمن

ریحانه خاکشور متولد 1387 است و کلاس نهم. با رشته کاراته خیلی اتفاقی آشنا شده است. تکنیک‌های زیبا روزبه‌روز علاقه‌مندی‌اش را به این رشته بیشتر می‌کرد. چند مسابقه و برد شیرین باعث می‌شود انگیزه ریحانه برای حضور در میدان‌های تازه قوت گیرد. او هرروز مصمم‌تر تمرین‌ها را ادامه می‌دهد و خوشحال است که در این مسیر قرار گرفته است. می‌داند شور و نشاطی که از ورزش در زندگی او جریان می‌یابد بر موفقیت تحصیلی‌اش هم اثرگذار است.

شنیدن روایت دختر پرانرژی محله بهمن که ورزش را از دوره ابتدایی شروع کرده است و حالا مدال‌های متفاوتی در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی دارد می‌تواند بسیاری از هم‌سن‌وسال‌های او را ترغیب کند که ورزش را به هیچ بهانه‌ای کنار نگذارند.
ریحانه خاکشور متولد 1387 است و کلاس نهم. با رشته کاراته خیلی اتفاقی آشنا شده است.

 تکنیک‌های زیبا روزبه‌روز علاقه‌مندی‌اش را به این رشته بیشتر می‌کرد. چند مسابقه و برد شیرین باعث می‌شود انگیزه ریحانه برای حضور در میدان‌های تازه قوت گیرد. او هرروز مصمم‌تر تمرین‌ها را ادامه می‌دهد و خوشحال است که در این مسیر قرار گرفته است. می‌داند شور و نشاطی که از ورزش در زندگی او جریان می‌یابد بر موفقیت تحصیلی‌اش هم اثرگذار است.

ریحانه کمربند مشکی دان یک کاراته را دارد. علاوه بر این، رتبه‌های متعددی کارنامه ورزشی او را درخشان کرده است: مقام سوم در رشته کومیته مسابقات مناطق سه‌گانه خراسان رضوی در تیرماه و سوم کومیته از خراسان رضوی شهریور امسال، مقام سوم استانی و کشوری در رشته کاتا در سال 1398، مقام اول جشنواره هنرهای رزمی سال 1399 با مدال طلا و مقام سوم بین‌المللی سال 1400.


برخی از رقابت‌ها را هم باختم

حرف زدن با دختر رزمی‌کاری که در چهارده‌سالگی دو مدال طلا در کارنامه ورزشی خود دارد شیرین است. می‌گوید: خیلی اتفاقی با کاراته شروع کردم، آن هم در کلاس‌های ورزشی مسجد امام محمد باقر(ع) که در محله‌مان است. دو ماه بعد در رشته کاراته در رده کشوری مسابقه دادم و رتبه سوم را به دست آوردم. این موفقیت را مدیون راهنمایی‌های مربی خوبم، خانم العقابی، می‌دانم.

ریحانه زیر نظر استاد محبوبش پا در میدان رشته‌های مختلف رزمی مثل کاتا و کومیته می‌گذارد. سعی می‌کند شاگرد خوبی برای او باشد و در این رشته‌ها عنوان‌های قابل قبولی به دست می‌آورد. البته این‌طور هم نیست که همیشه موفقیت برایش تضمین‌شده باشد.
می‌گوید: برخی از رقابت‌ها را هم به حریف می‌باختم اما یاد گرفتم این شکست زمینه پیروزی‌های بعدی است. این نکته را هم مربی‌ام به من آموخت.


فرمول‌های موفقیت

مغرور نشدن و پشت‌کار فرمول موفقیتی است که ریحانه با سن و سال کمی که دارد آن را خوب درک کرده و فهمیده است. می‌گوید: خانم العقابی رعایت ارزش‌های اخلاقی را مهم‌تر از ورزش می‌داند. اینکه همیشه برای حریف احترام قائل باشیم.

تقویت حس اعتماد و خوداتکایی مهم‌ترین دستاورد کلاس‌های رزمی است که ریحانه به آن گریزی می‌زند و می‌گوید: برخی از دختران این محله شاید چندان که باید اعتمادبه‌نفس نداشته باشند. ورزش‌های رزمی این حس را تقویت می‌کند.

ریحانه در حال آماده شدن برای مسابقات رشته کومیته کشوری است که چند روز آینده برگزار می‌شود. می‌گوید: از شور و هیجانی که قبل از برگزاری هر مسابقه در جمع دوستان کاراته‌کارم حاکم می‌شود لذت می‌برم. برای تک‌تک‌ ما مهم است که پیشرفت کنیم. امیدوارم به‌زودی وارد تیم ملی کشورمان شوم.

ارسال نظر