کد خبر: ۳۵۶۵
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مغلوب باخت نشدم

کسب مقام سومی مسابقات آسیایی شیرین‌ترین خاطره نوروزیان از سه سال حضور در میدان رقابت‌های ورزش‌های رزمی است. اما او ‌شیرینی کسب این ‌مقام را در سربلندی پدرش می‌داند که همیشه و همه جا در کنارش بوده است؛ «گرفتن لوح سپاس و هدیه از دست دو نفر از مدیران ارشد شهرداری منطقه یک، آن هم در حضور پدرم برایم واقعا باعث غرور و افتخار بود.»

تا سال هفتم متوسطه تنها ‌علاقه‌مندی‌اش فوتبال بازی‌کردن در کوچه‌پس‌کوچه‌ها بوده است. اما یک رفاقت،  نگاه او را به دنیای ورزش، آن هم ورزش حرفه‌ای تغییر می‌دهد.محمد‌مهدی نوروزیان نوجوان هفده‌ساله‌ای است که در کمتر از سه سال چند مقام کشوری و آسیایی را از آن خود کرده است.

محمد مهدی متولد 22اسفند سال83 در روستای «جشن‌آباد‌» درگز است. وقتی هفت‌ساله بود خانواده‌اش به مشهد و محله  سعدآبادکوچ می‌کنند ؛ «‌سال هفتم بودم که یکی از دوستانم از من خواست همراهش به باشگاه ورزش‌های رزمی بروم.» همان یک‌بار حضور در باشگاه کافی بود که محمدمهدی آن‌قدر ‌به این ورزش علاقه‌مند شود که به طور جدی تکواندو (شوتوکان) را دنبال کند.

 نخستین حضور این نوجوان رزمی‌کار در مسابقات استانی بود که در یزد برگزار شد. رقابتی که اگر‌چه آورده‌ای برای محمدمهدی نداشت، اما برخورد خوب مربی و تشویق‌هایش باعث شد او برای برد و سکوی قهرمانی تلاش کند؛ «‌حضور در زمینی که دور تا دورش تماشاگر نشسته بود و قرار بود چهار داور بازی‌‌ات را داوری کنند برای منی که اولین‌بار تشک رقابت را لمس می‌کردم، سخت آمد و جوّ مسابقه اجازه نداد خودم را پیدا کنم. آن روز من بازنده میدان بودم اما ‌برخورد بسیار خوب دوستان همراه و مربی، چنان به من روحیه داد که با خودم عهد بستم حتما این شکست را جبران کنم.»

رقابت‌‌های بعدی شهریور سال1398بود که در سالن ورزشی کارگران مشهد برگزار شد. در این مسابقات نوروزیان موفق به کسب مقام اول این رقابت‌ها در کشور می‌شود.

برخورد بسیار خوب دوستان همراه و مربی، چنان به من روحیه داد که با خودم عهد بستم حتما این شکست را جبران کنم

اگر چه شیوع ویروس کرونا در بهمن‌ماه سال1398 محدودیت‌های بسیاری برای‌ ورزشکاران به دنبال داشت اما محمدمهدی سعی کرد‌ با برنامه‌های ورزشی، آمادگی جسمانی خود را حفظ کند؛ «‌در تمام مدتی که به‌سبب شیوع بیماری کرونا باشگاه‌ها و مدارس تعطیل بود، سعی می‌کردم با ‌تمرینات خانگی و انجام مرتب دوومیدانی و فوتبال، آمادگی جسمانی‌ام را حفظ کنم.»


افتخارِ سربلندی پدر

بعد دو سال تق‌و‌لق بودن‌ مسابقات ورزشی از چند ماه قبل با شروع دوباره فعالیت باشگا‌ه‌ها، محمدمهدی نوروزیان‌ دوباره پا به میدان تمرین می‌گذارد. اولین مسابقات در رده جوانان در تربیت‌حیدریه است که موفق به کسب مقام سومی این رقابت‌ها می‌شود تا جواز حضور در مسابقات آسیایی1401 در  نجف‌‌‌‌‌آباد اصفهان را پیدا کند. 

کسب مقام سومی مسابقات آسیایی شیرین‌ترین خاطره نوروزیان از سه سال حضور  در میدان رقابت‌های  ورزش‌های رزمی است. اما او ‌شیرینی کسب این ‌مقام را در سربلندی پدرش می‌داند که همیشه و همه جا در کنارش بوده است؛ «‌گرفتن لوح سپاس و هدیه از دست دو نفر از مدیران ارشد شهرداری منطقه یک، آن هم در حضور پدرم برایم واقعا باعث غرور و افتخار بود.»

محمد‌مهدی نوروزیان که در سال دوازدهم رشته مکانیک تحصیل می‌کند، آرزویش حضور در تیم ملی و کسب افتخارات جهانی است. افتخاری که سربلندی شهر و کشورش را به دنبال داشته باشد و پرچم سه رنگ کشورش در بالاترین جایگاه به اهتزار درآید.

ارسال نظر