کد خبر: ۳۵۶۷
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

شهرکی برای کارکنان شرکت نان رضوی

خیابان ابوطالب78 به شهرک نان رضوی در بین قدیمی‌ها معروف است. این شهرک از یک‌سو به بزرگراه شهید چراغچی متصل است و درست رو به‌روی شهرک قدس قرار دارد. تا سال۶۳ سرتاسر این محدوده خاکی و زمین بایر بوده است. همان سال این زمین‌ها را آستان قدس رضوی در اختیار کارکنان شرکت نان رضوی قرار داد. از آن سال به بعد این محدوده به شهرک نان رضوی معروف شد. در فاصله سال‌های ۶۳ تا ۶۵ اوج ساخت‌وساز و آبادانی در این نقطه از شهر مشهد بود.

خیابان ابوطالب78 به شهرک  نان رضوی در بین قدیمی‌ها معروف است. این شهرک از یک‌سو به بزرگراه شهید چراغچی متصل است و درست رو به‌روی شهرک قدس قرار دارد. تا سال۶۳ سرتاسر این محدوده خاکی و زمین بایر بوده است. همان سال این زمین‌ها را آستان قدس رضوی  در اختیار  کارکنان شرکت نان رضوی قرار داد. از آن سال به بعد این محدوده به شهرک نان رضوی معروف  شد. در فاصله سال‌های ۶۳ تا ۶۵ اوج ساخت‌وساز و آبادانی در این نقطه از شهر مشهد بود.

 

قبل از احداث مسجد ولی‌عصر(عج)، زمین مسجد انبار آهن‌آلات شرکت تعاونی نان رضوی بود. کمتر از یک دهه از مسکونی‌شدن شهرک نگذشته بود که به همت دو تن از کارکنان این شرکت کلنگ احداث مسجد در سال1372 زده شد. در سال۷۶ هم به بهره‌برداری رسید.

 

بوستان شمیم تنها  بوستان محلی این شهرک است که به لوازم بدن‌سازی برای استفاده علاقه‌مندان مجهز است.

 

محمد ظاهری توکلی بازنشسته شرکت نان رضوی جزو اولین ‌ساکنان این شهرک است. او و محمدعلی حقدوست از بانیان احداث مسجد ولی‌عصر(عج) کوی نان رضوی بودند.
زمین 5هزار متری از املاک‌ آستان‌قدس سال‌ها به حال خود رها شده است، حتی دیوار کشی زمین هم نتوانسته مانع حضور معتادان در این فضا شود.

 

ارسال نظر