کد خبر: ۳۵۷۱
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان آموزشی و فرهنگی محله پنجتن

خیابان پنجتن 29 تقریبا در میانه خیابان اصلی محله است. معبر باریکی است که در وسط کمی عریض‌تر می‌شود. به نقل ساکنان، در گذشته همه زمین‌های این منطقه کشاورزی بوده است. بافت این محدوده قدیمی است با خانه‌های کوچک و کنار هم که جمعیت زیادی را شامل می‌شود. علاوه بر این، یکی از خیابان‌های محوری است که قرار گرفتن چند مجموعه آموزشی و مرکز مذهبی بیشتر شلوغش می‌کند.

خیابان پنجتن 29 تقریبا در میانه خیابان اصلی محله است. معبر باریکی است که در وسط کمی عریض‌تر می‌شود. به نقل ساکنان، در گذشته همه زمین‌های این منطقه کشاورزی بوده است. 
بافت این محدوده قدیمی است با خانه‌های کوچک و کنار هم که جمعیت زیادی را شامل می‌شود. علاوه بر این، یکی از خیابان‌های محوری است که قرار گرفتن چند مجموعه آموزشی و مرکز مذهبی بیشتر شلوغش می‌کند.

مسجد پنج‌تن آل‌عبا(ع) از سال 1357 فعال است. این مرکز در بطن خود پایگاه مقاومت شهید بهشتی یک را دارد که کلاس‌های آموزشی در آن برگزار می‌شود.

 

علی‌اکبر پاسبان از سال 70 در این خیابان کفش‌فروشی دارد. به گفته او، در این سی سال هیچ تغییر و تحول ساختاری‌ای در این معبر انجام نشده است.

 

مجموعه قرآن و عترت که سال 1395 پا گرفته است، محل آموزش روان‌خوانی و روخوانی و تجوید به کودکان سه تا شش‌ساله است.

 

دبیرستان پسرانه والفجر سال 73 تأسیس شده است. علاوه براین دانش‌آموزان ابتدایی نیز می‌توانند از مجموعه آموزشی شهید تختی استفاده کنند.
ارسال نظر