کد خبر: ۳۵۹۳
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

فتح 3قله بلند ایران در یک سال

علی دهقان‌پور درباره برنامه فعلی زندگی‌اش می‌گوید: من نسبت به آن روزها بیشتر ورزش می‌کنم و سعی می‌کنم با ثبت تصویر و فیلم گشت‌وگذارهایم با دوچرخه یا در مسیر کوهنوردی از این تفریح مستندسازی کنم.امسال تصمیم گرفتم به خواسته‌های خودم در ورزش کوهنوردی برسم. ابتدا دماوند را فتح کردم، بعد از آن به سبلان صعود کردم و در پایان هم علم‌کوه را در یک شرایط سخت جوّی فتح کردم.

مانند یک سال قبل، دوچرخه‌اش را جک می‌زند، لاستیک آن را به پایه چراغ برق قفل می‌کند و به‌سمت دفتر ما می‌آید. حتی کلاه‌‌ و لباس‌های ورزشی‌اش هم مانند سال قبل است. علی دهقان‌پور با ظاهری ورزشی، یک‌بار دیگر سوژه گفت‌وگوی ما شده است. با این تفاوت که او یک‌سال قبل یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای بود و امسال علاوه‌بر دوچرخه‌سواری، یک کوهنورد حرفه‌ای هم هست.


بازخورد مثبت یک گفت‌و‌گو

سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی در ابتدای صحبت سراغ مصاحبه قبلی‌اش با شهرآرا می‌رود و می‌گوید: من آن روز از چاپ مصاحبه خوشحال شدم. تصویر آن را در شبکه‌های مجازی گذاشتم و چند نسخه چاپ‌شده هم برای همکارانم فرستادم. گفت‌وگوی من با همکاران شما باعث شد که کارم و روش زندگی‌ای که در پیش گرفته‌ام دیده شود. از آن روز برخی همکارانم برای ورزش و همراهی در مسیر‌های طولانی دوچرخه‌سواری به من پیام داده‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند.

علی دهقان‌پور در ادامه درباره برنامه فعلی زندگی‌اش و یک‌سالی که از مصاحبه قبلی‌اش گذشته است، می‌گوید: من نسبت به آن روزها بیشتر ورزش می‌کنم و سعی می‌کنم با ثبت تصویر و فیلم گشت‌وگذارهایم با دوچرخه یا در مسیر کوهنوردی از این تفریح مستندسازی کنم.


ایستادن بر دماوند، سبلان، علم‌کوه

سال قبل که با علی آقا هم‌صحبت شدیم، صعود به سه قله مرتفع ایران را جزو اهداف ورزشی‌اش معرفی کرد‌. او حالا بعد از گذشت یک‌سال به اهداف خود جامه عمل پوشانده است و در این زمینه می‌گوید: من در این سال‌ها در کنار دوچرخه‌سواری مشغول کوهنوردی هم بوده‌ام ولی بخش دوچرخه‌سواری پررنگ‌تر بوده است. 

مدت یک‌ماهه انتخاب کردم و شروع به صعود به سه قله مرتفع کشور کردم

امسال تصمیم گرفتم به خواسته‌های خودم در ورزش کوهنوردی برسم. مدت یک‌ماهه انتخاب کردم و شروع به صعود به سه قله مرتفع کشور کردم. ابتدا دماوند را فتح کردم، بعد از آن به سبلان صعود کردم و در پایان هم علم‌کوه را در یک شرایط سخت جوّی فتح کردم. کسانی که اهل کوهنوردی هستند، می‌دانند فتح این قله‌ها کار سختی است که خدا را شکر از پس آن برآمدم.


تشویق دیگران به ورزش

پیش‌کسوت ورزشکار منطقه۱۱ در این یک‌سال خیلی تلاش کرده‌ است تا آدم‌های مختلفی را به‌سمت ورزش ثابت و دائمی جذب کند. به خیلی‌ها مشاوره داده‌ و دوست دارد اطرافیانش متناسب با وقت آزادی که دارند به ورزش توجه کنند. یک اتفاق خوب هم در این مدت افتاده است؛ «توانسته‌ام چهار نفر از دوستان و آشنایان را به‌سمت ورزش ثابت ترغیب کنم. برای این‌کار هم واقعا انرژی می‌گذارم و در یک‌سال اخیر هرجا با دوچرخه رفته یا کوهی را فتح کرده‌ام، با تلفن همراهم از زیبایی‌های مسیر عکس و فیلم گرفته‌ام و به دیگران نشان داده یا فرستاده‌ام که آن‌ها هم‌ به این‌‌کار تشویق شوند.»

ارسال نظر