کد خبر: ۳۶۱۷
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

توس 70؛ خیابانی پویا برای جوانان در محله خاتم‌الانبیا

خیابان توس70 از نظر وجود کاربری‌های اصلی همچون مذهبی، آموزشی، درمانی، فضای سبز و ورزشی در وضعیت مناسبی قرار دارد. وجود تمام کاربری‌های مورد نیاز شهروندان در این محدوده با عملکرد محلی، مجموعه‌ای سازگار را ایجاد کرده که به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان و کودکان را به خود جلب کرده و مرکز محله‌ای پویا و زنده را در تمام ساعات شبانه‌روز رقم زده است.

خیابان توس70 در محله خاتم‌الأنبیا(ص) قرار دارد. معبری که بیش از 4دهه از عمر آن می‌گذرد و از سال1365 وارد بافت شهری شده است. خیابان توس70 از نظر وجود کاربری‌های اصلی همچون مذهبی، آموزشی، درمانی، فضای سبز و ورزشی در وضعیت مناسبی قرار دارد. وجود تمام کاربری‌های مورد نیاز شهروندان در این محدوده با عملکرد محلی، مجموعه‌ای سازگار را ایجاد کرده که به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان و کودکان را به خود جلب کرده و مرکز محله‌ای پویا و زنده را در تمام ساعات شبانه‌روز رقم زده است.

وجه‌تسمیـه محــلــه خاتم‎الأنبیا(ص) وجود مسجد خاتم‌الأنبیا(ص) است که در سال1361 احداث شده است. مسجدی که زمین آن را حاج آقای خورسند که از بزرگان این محله بوده وقف کرده است.
دبستان دارالعلم از جمله کاربری‌های آموزشی معبر توس70 است که ساخت آن به سال1372 برمی‌گردد و 500دانش‌آموز در هر نوبت شیفت صبح و عصر آن تحصیل می‌کنند.

 

حاج رضا نویدی 70سال دارد و به همراه خانواده‌اش در این خیابان سکونت دارد. او از بیست سال گذشته به این محله کوچ کرده و از معتمدان به حساب می‌آید.

 

مرکز خدمات سلامت جامع حاجی اربابی، مرکز درمانی خیّرساز در توس70 است که خدماتی از جمله واکسیناسیون اطفال، پزشک عمومی و متخصص، مشاور خانواده، مشاور اعتیاد، غربالگری چشم، کارشناس تغذیه و... را ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر