کد خبر: ۳۶۳۰
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

تکواندو کار محله شفا در مسیر رقابت کشوری

تکواندو اولین ورزشی است که احمد انتخاب می‌کند اما بعد از مدتی دچار دلزدگی شده و این ورزش را کنار می‌گذارد. چندسالی ورزش‌های مختلف از جمله والیبال، فوتسال، بسکتبال و حتی کشتی را دنبال می‌کند اما هیچ‌کدام از این ورزش‌ها او را راضی نمی‌کند. سرانجام نیز سراغ ورزش تکواندو می‌رود که اولین انتخاب ورزشی‌اش بوده است و تا به امروز آن را ادامه داده است.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده است که گاهی اوقات به کاری علاقه دارید اما به دلایل مختلف آن را کنار می‌گذارید و سرانجام بعد از امتحان کردن کارهای مختلف، دوباره به دنبال علاقه‌ قبلی‌تان می‌روید. احمدرضا  مالکی یکی از افرادی است که این حس را تجربه کرده است. او متولد سال1386و ساکن محله شفاست.

 تکواندو اولین ورزشی است که احمد انتخاب می‌کند اما بعد از مدتی دچار دلزدگی شده و این ورزش را کنار می‌گذارد. چندسالی ورزش‌های مختلف از جمله والیبال، فوتسال، بسکتبال و حتی کشتی را دنبال می‌کند اما هیچ‌کدام از این ورزش‌ها او را راضی نمی‌کند. سرانجام نیز سراغ  ورزش تکواندو می‌رود که اولین انتخاب ورزشی‌اش بوده است و تا به امروز  آن را ادامه داده است.


علاقه به ورزش تکواندو

او می‌گوید: هفت‌ساله بودم که همراه یکی از دوستانم به باشگاه هنرهای رزمی در محله‌مان رفتیم. در این باشگاه رشته‌های مختلف ورزشی مثل تکواندو، کاراته، کونگ‌فو و... آموزش داده می‌شد. همان ابتدای ورود به باشگاه با وجودی که هیچ تجربه‌ای از تکواندو نداشتم با دیدن حرکات شاگردان از این ورزش خوشم آمد و تحت‌تأثیر همین علاقه رشته تکواندو را انتخاب کردم. بعد متوجه شدم که پدرم سال‌ها قبل و در دوران نوجوانی این  ورزش  را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کرده و حتی مقام‌هایی نیز کسب کرده است. 


شاگردی نزد استاد پدرم

احمدرضا  مدتی ورزش تکواندو را کنار می‌گذارد او درباره این اتفاق می‌گوید : یکی از دلایلی که سبب شد تکواندو را کنار بگذارم، نبود مربی دلسوز و همراه بود. مربیگری فقط تمرین‌دادن و تمرین‌کردن نیست. تشویق و حمایت به‌ویژه از طرف استاد تأثیر زیادی روی ورزشکار می‌گذارد. پدر احمدرضا که متوجه این موضوع شده است، او را در باشگاه توحید ثبت‌نام می‌کند. 

در جریان ثبت‌نام اتفاق جالبی می‌افتد و او استاد دوران نوجوانی‌اش را در باشگاه می‌بیند؛ «روزی که همراه پدرم برای ثبت‌نام به باشگاه رفتیم، موقع خواندن فهرست مربیان، پدرم اسم استادش را در فهرست می‌بیند. در اولین روز تمرینات، پدرم که همراه من به باشگاه آمده بود بعد از گذشت سال‌ها استادش را دوباره دید.»


نقره بعد از کرونا

شروع دوباره ورزش تکواندو  همراه می‌شود با شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها؛ «با وجود تعطیلی باشگاه دو سال تمرین‌های تکواندو را همچنان خودم ادامه دادم. استاد حامد نیز همیشه همراهم بودند. بعد از کرونا اولین حضورم را در مسابقات تکواندو استان تجربه کردم و بعد از پیروزی بر چند حریف در مرحله نهایی مغلوب  شدم و مقام دوم مسابقات تکواندو استان خراسان رضوی را به دست آوردم. 

بهمن‌ماه امسال نیز مسابقات تکواندو کشوری را در پیش‌رو دارم و برای موفقیت در این مسابقات تمرینات خودم را به‌طور جدی ادامه می‌دهم.  او  از آرزویش در ورزش تکواندو می‌گوید: «امیدوارم بتوانم در عرصه مسابقات بین‌المللی حاضر شوم  و با کسب مدال طلا کشورم را سربلند کنم.»

ارسال نظر