کد خبر: ۳۶۳۲
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان دانشگاه3، بورس مغازه‌های الکتریکی

خیابان صاحب‌الزمان(عج) یا دانشگاه3بیش از یک دهه پیش معبر کم عرضی به نام «مشاق» بود به گفته کاسبان قدیمی، از میدان صاحب‌الزمان تا ابتدای این معبر فقط هشت مغازه بود. وقتی هوا تاریک می‌شد، مغازه‌دارها سر شب به خاطر نبود رفت‌وآمد و روشنایی کافی، کار و بارشان را تعطیل می‌کردند.

خیابان صاحب‌الزمان(عج)  یا دانشگاه3بیش از یک دهه پیش معبر کم عرضی به نام مشاق بود به گفته کاسبان قدیمی، از میدان صاحب‌الزمان تا ابتدای این معبر فقط هشت مغازه بود. وقتی هوا تاریک می‌شد، مغازه‌دارها سر شب به خاطر نبود رفت‌وآمد و روشنایی کافی، کار و بارشان را تعطیل می‌کردند.
با بازگشایی این معبر، بار ترافیکی میدان شهدا  با ایجاد دسترسی به سناباد، سنایی و آبکوه کاهش یافت. وجود مجتمع‌های تجاری و بورس دوربین‌های مداربسته و الکتریکی باعث حضور شهروندان از سایر نقاط شهر شده است.

ساختمان سازمان حج و زیارت استان در این خیابان قرار دارد. این بنا دهه60احداث و سال80 بازسازی شد.یکی از دلایل آمد و شد مردم از همه نقاط  شهر به این خیابان وجود همین ساختمان است.

 

مسجد صاحب‌الزمان(عج) در اواسط خیابان دور میدانی به همین نام قرار دارد. این مسجد در دهه40ساخته و سال95 بازسازی شده است.

 

سیدمحمدرضا شفیعی متولد 1357است. اگرچه سن و سال چندانی ندارد اما قدیمی‌ترین کاسب این خیابان است. آقایان بیرق‌دار و مولوی از قدیمی‌ترین کاسبان این راسته‌اند که از دنیا رفته‌اند.

 

 

یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این خیابان، دبیرستان دخترانه شهید بتول چراغچی است که در سال1337بنا شده است.

 

ارسال نظر