کد خبر: ۳۶۸۹
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه یادگاران جنگ

خیابان حجاب17 در محله رازی واقع شده و مزین به نام شهیدحسین هریری است. این خیابان در سیر تاریخی شهر مشهد تا سال1365 جزو محدوده شهری محسوب نمی‌شد، اما پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شد. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به تراکم جمعیت و سکونت خانواده‌های رزمندگان دفاع‌مقدس اشاره کرد که باعث فعال‌شدن برنامه‌های فرهنگی‌ومذهبی مساجد شده است. وجود کاربری‌های مذهبی، فضای سبز، آموزشی و ورزشی باعث شده است تا گروه‌های سنی گوناگون و خانواده‌های بسیاری به این محدوده جذب شوند و مرکز محله‌ای امن با حضور اهالی در همه ساعات روز به وجود آورده است.

خیابان حجاب17 در محله رازی واقع شده و مزین به نام شهیدحسین هریری است. این خیابان در سیر تاریخی شهر مشهد تا سال1365 جزو محدوده شهری محسوب نمی‌شد، اما پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شد. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به تراکم جمعیت و سکونت خانواده‌های رزمندگان دفاع‌مقدس اشاره کرد که باعث فعال‌شدن برنامه‌های فرهنگی‌ومذهبی مساجد شده است.

وجود کاربری‌های مذهبی، فضای سبز، آموزشی و ورزشی باعث شده است تا گروه‌های سنی گوناگون و خانواده‌های بسیاری به این محدوده جذب شوند و مرکز محله‌ای امن با حضور اهالی در همه ساعات روز به وجود آورده است.

 

بوستــان شب‌بو بیـش از 5هزار مترمربع مساحت دارد. این فضای سبز امکاناتی مانند نشیــمن مناسب، مسـیرهای پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری و سرویس‌بهداشتی را در دل خود جای داده است.

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در زمینی به مساحت 2هزار مترمربع در سال1390 بنا شده است. زمین مسجد را شهرداری اهدا کرده و بنای قدیمی‌اش درحال بازسازی است. بنای جدید مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دارای چهار طبقه مجزا و 3500مترمربع زیربناست، اما به‌علت مشکلات مالی از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

 

علی‌اصغر ایزدی 75سال دارد و بنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) است. حاج‌سیدکاظم حسینی‌روغنگران هم 86سال دارد و با این سن‌وسال عضو فعال هیئت‌امنای مسجد است. هردو آن‌ها از رزمندگان دفاع‌مقدس هم بوده‌اند.

 

زمین خاکی خیابان شهیدهریری مانند همه زمین‌های خاکی شهر پاتوق برخی فوتبالیست‌های قدیمی شهر مشهد ازجمله حسین بادامکی بوده است که بعدها حتی به تیم‌ملی فوتبال هم راه پیدا کردند.
ارسال نظر