کد خبر: ۳۷۰۰
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کاپیتان 14ساله «ابرار»

اشکان بشیان تعریف می‌کند: برای اینکه پدرش بتواند او را به فوتبال علاقه‌مند کند، برای تولد دوسالگی‌اش به او توپ هدیه داده است. «هنوز خردسال بودم که پدرم من را در مدرسه فوتبال ثبت‌نام کرد. مربی با توجه به سن‌وسال کم و نداشتن توانایی جسمانی از پدرم خواست اسمم را در کلاس ژیمناستیک بنویسد تا بعد از اینکه توانایی بدنی‌ام بیشتر شد، به فوتبال برگردم.انعطاف، سرعت و آمادگی جسمانی که در ژیمناستیک به دست آوردم، تأثیر مثبتی برایم داشت.»

فوتبال برای اشکان بشیان فقط یک ورزش ساده نیست؛ سرگرمی هم نیست. فوتبال به اشکان حس غرور می‌دهد واو خودش را در فوتبال به دروازه‌های موفقیت نزدیک‌تر می‌بیند. این نوجوان ورزشکار ساکن محله کلاهدوز است.


اول کلاس ژیمناستیک رفتم

اشکان متولد1387 است. علاقه او به فوتبال به کودکی‌اش برمی‌گردد. خودش می‌گوید: «در خانواده ما پدرم بیشتر از همه به فوتبال علاقه دارد و در نوجوانی نیز به‌صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرده است برای همین آرزو می‌کرد پسرش بتواند در این زمینه بدرخشد.»

آن‌طور که خودش تعریف می‌کند، برای اینکه پدرش بتواند او را به فوتبال علاقه‌مند کند، برای تولد دوسالگی‌اش به او توپ هدیه داده است. اشکان می‌گوید: «هنوز خردسال بودم که پدرم من را در مدرسه فوتبال ثبت‌نام کرد. مربی با توجه به سن‌وسال کم و نداشتن توانایی جسمانی از پدرم خواست اسمم را در کلاس ژیمناستیک بنویسد تا بعد از اینکه توانایی بدنی‌ام بیشتر شد، به فوتبال برگردم.»

بشیان در ادامه می‌گوید: «انعطاف، سرعت و آمادگی جسمانی که در ژیمناستیک به دست آوردم، تأثیر مثبتی برایم داشت. با کمک ژیمناستیک توانستم بهتر به فوتبال بپردازم.»


حضور در لیگ فوتبال کشور

اشکان پس از ثبت‌نام در مدرسه فوتبال و آموختن مهارت‌های لازم به باشگاه ابرار مشهد پیوست. او با این تیم در لیگ برتر فوتبال کشور حضور یافت: «با پیوستن به تیم فوتبال ابرار مشهد، این ورزش را به‌صورت حرفه‌ای نزد استاد احسان علیخانی شروع کردم. اولین حضورم به‌عنوان یکی از اعضای تیم فوتبال ابرار در مسابقات لیگ بود. پس از چند دوره حضور در مسابقات فوتبال مشهد، از سن سیزده‌سالگی به‌عنوان عضو تیم فوتبال نوجوانان ابرار در مسابقات لیگ استان خراسان‌رضوی شرکت کردم. تیم ما رتبه اول لیگ استان را در این رده به دست آورد.»

در پرتاب اوت مهارت خاصی دارم و بیشتر پرتاب‌های اوتی که انجام داده‌ام، تبدیل به گل شده است

او ادامه می‌دهد: «من به‌عنوان دفاع‌چپ در تیم حضور داشتم. در پرتاب اوت مهارت خاصی دارم و بیشتر پرتاب‌های اوتی که انجام داده‌ام، تبدیل به گل شده است.»

اشکان از بهترین خاطره دوران فوتبالش می‌گوید: «تیم ما با بچه‌های باشگاه بادامکی بازی داشت. حسین بادامکی، بازیکن معروف فوتبال ایران، مدیر این باشگاه است. بچه‌های این تیم از لحاظ آمادگی جسمی و روحی در وضعیت خیلی خوبی قرارداشتند. به همین دلیل خیلی‌ها شکست این تیم را غیرممکن می‌دانستند، اما ما با نتیجه عالی 3برصفر تیم بادامکی را شکست دادیم.» 

او دو سال است که کاپیتانی تیم ابرار مشهد را به عهده دارد. امسال نیز با همین تیم در لیگ اورال کشور شرکت کرده است. مسابقات در چند دوره مختلف برگزار خواهد شد. اعضای تیم قهرمان با کسب رتبه برتر امتیاز حضور در مسابقات انتخابی تیم‌ملی نوجوانان کشور را به دست خواهند آورد. او نیز امیدوار است بتواند در پایان این لیگ عضو تیم‌ملی شود.

ارسال نظر