کد خبر: ۳۷۵۰
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان حجاب25، معبر مسجدالمنتظر(عج)

خیابان حجاب25 که مزین به نام شهید علیرضا شریفی است، در محدوده محله استادیوسفی قرار دارد. این معبر تا سال 1365 جزو بافت شهری نبوده و پس از آن به‌تدریج وارد محدوده شهر شده است. در این خیابان چهار کاربری مذهبی، فرهنگی، آموزشی، فضای سبز و تجاری قرار دارد اما کاربری شاخص این معبر به مسجدالمنتظر(عج) اختصاص دارد که باعث گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این خیابان شده است.

خیابان حجاب25 که مزین به نام شهید علیرضا شریفی است، در محدوده محله استادیوسفی قرار دارد. این معبر تا سال 1365 جزو بافت شهری نبوده و پس از آن به‌تدریج وارد محدوده شهر شده است. در این خیابان چهار کاربری مذهبی، فرهنگی، آموزشی، فضای سبز و تجاری قرار دارد اما کاربری شاخص این معبر به مسجدالمنتظر(عج) اختصاص دارد که باعث گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این خیابان شده است. در مجاورت این مسجد و در یکی از فرعی‌های خیابان حجاب25، بوستان پامچال قرار دارد که به همراه پارک خطی راسته این معبر، محیطی پرنشاط را برای تفریح و ورزش خانواده‌های این محدوده فراهم کرده‌ است.

مسجدالمنتظر(عج) یک مجموعه فرهنگی و مذهبی با زیربنـای 1800مترمربع است که با حمایت‌های مردمی، پایـگاه بسیج، خیریه و کانون فرهنگی، نقـش تأثیـــرگذاری در تعـاملات اجتـماعی و فرهنگی اهالی دارد.
حجت‌الاسلام براتعلی برزنونی امام جماعت مسجدالمنتظر است. رحیم اصغرزاده هم از معتمدان و مسجدی‌های قدیم این معبر به حساب می‌آید.

 

پارک خطی راسته خیابان مجهز به نشیمن مناسب، نور کافی و انواع تجهیزات ورزشی و بدن‌سازی است و محیطی پرنشاط را به وجود آورده است.

 

دبستان دخترانه حکیمیان در سال1374 افتتاح شده است. این دبستان قدیمی 500دانش‌آموز کلاس اول تا ششم را در خود جای داده است.

 

 

 

ارسال نظر