کد خبر: ۳۷۷۰
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

بهاری امید تیم «همای ساختمان» شد

جواد بهاری نامی است که تمام فوتبالی‌های مشهدی آن را می‌شناسند، یکی از پیشکسوتان فوتبالیست محله شهرک شهید رجایی که مربیگری تیم پرقدمت همای ساختمان را برعهده دارد، تا به امروز در تیم‌های مطرحی بازی کرده، با بازیکنان نامداری هم‌بازی بوده اما مربیگری بخش پررنگ زندگی اوست. بیست سال بیشتر نداشته که تیم همای ساختمان را با بچه‌های همین منطقه شکل می‌دهد. بعدتر مربی تیم‌های دیگری هم می‌شود اما همای ساختمان را تا به امروز رها نکرده است. تیمی که با نام (بهاری) در مسابقات مختلف شرکت می‌کند.

درست در بحبوحه محدودیت‌های کرونا بود که روی نیمکت زمین چمن نصرت نشسته بودیم و او از دوری از فوتبال و بدترین ماه‌های عمرش گفت.اینکه تمام عمرش را پای فوتبال گذاشته بود، تمام دوران کودکی‌اش را در زمین‌های خاکی توپ زده بود، بعد هم مربیگری کرده بود و... برای یک عشق فوتبال روزهای بسته‌شدن در ورزشگاه‌ها شبیه یک کابوس بود. حالا اما همه‌چیز فرق کرده است. حتی بیشتر از پیش درگیر فوتبال و مربیگری شده است. 

جواد بهاری، پیشکسوت فوتبالیست‌های قلعه‌ساختمان (شهرک شهید رجایی) و سرمربی تیم همای ساختمان قرار است از حال و هوای این روزهایش در زمین چمن نصرت برایمان بگوید.


تشکیل تیم هما در 20سالگی

جواد بهاری نامی است که تمام فوتبالی‌های مشهدی آن را می‌شناسند، یکی از پیشکسوتان فوتبالیست محله شهرک شهید رجایی که مربیگری تیم پرقدمت «همای ساختمان» را برعهده دارد، تا به امروز در تیم‌های مطرحی بازی کرده، با بازیکنان نامداری هم‌بازی بوده اما مربیگری بخش پررنگ زندگی اوست. 

بیست سال بیشتر نداشته که تیم همای ساختمان را با بچه‌های همین منطقه شکل می‌دهد. بعدتر مربی تیم‌های دیگری هم می‌شود اما همای ساختمان را تا به امروز رها نکرده است. تیمی که با نام (بهاری) در مسابقات مختلف شرکت می‌کند. محل تمرینشان همین زمین چمن نصرت است. تیم‌ها و مربی‌های دیگری هم اینجا بازی می‌کنند و آقای بهاری مسئولیت این تیم‌ها را هم به‌نوعی برعهده دارد.

اسم تیم‌ها را روی تخته اتاقک گوشه ورزشگاه می‌خوانم. از هر سن و سالی تیم دارند و کلی مربی که هر کدام سرپرست تیمی هستند. بیشترین تیم‌های اینجا هم برای نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند. افرادی که به گفته آقای بهاری امید و استعدادهای آینده فوتبال منطقه و شهر هستند و باید بیشترین تلاششان را برای پیشرفت آن‌ها کنند. 

در این تمرین‌ها هم خاطره‌گویی می‌کنیم و از گذشته‌ها یاد می‌کنیم، هم ورزش و تمرین را ادامه می‌دهیم تا افتاده نشویم

قبل‌تر تعداد تیم‌ها و جلسات محدودتر بوده اما در حال حاضر هر تیم هفته‌ای پنج‌جلسه تمرین دارد. حتی در روزهای تعطیل هم در ورزشگاه بسته نمی‌ماند تا بچه‌های محصل هم بیشترین استفاده را از این زمین کنند. همه این تلاش‌ها باعث شده است که نونهالان منطقه در مسابقات آزاد جام دوستی بهترین نتایج را کسب ‌کنند.


یادآوری دوستی‌ها و خاطرات

کنار همه این‌ها او درباره مسابقاتی که برای پیشکسوتان منطقه برگزار می‌شود هم توضیح می‌دهد: جدیدا با فوتبالیست‌های قدیمی و پیشکسوت منطقه و شهر هفته‌ای دو جلسه تمرین داریم. در این تمرین‌ها هم خاطره‌گویی می‌کنیم و از گذشته‌ها یاد می‌کنیم، هم ورزش و تمرین را ادامه می‌دهیم تا افتاده نشویم. این دیدارهای هفتگی باعث شده است دوستی ما هم‌بازی‌های قدیمی پس از گذشت این همه سال همچنان پابرجا باقی بماند.

او از دغدغه‌هایش می‌گوید. از نگرانی‌هایی که برای بچه‌ها و استعدادهای این منطقه دارد. اینکه کمترین هزینه را از بچه‌ها دریافت می‌کنند و خیلی وقت‌ها از جیب خودشان مبلغی می‌گذارند اما باز هم خیلی از بچه‌ها توان پرداخت هزینه ورزشگاه را ندارند. اینکه سرویس بهداشتی و زمین چمن مصنوعی نصرت نیاز به ترمیم و مرمت دارد اما توان پرداخت مبلغ اضافه‌ای را ندارد و کاش نهادهایی مثل شهرداری مساعدت بیشتری با آن‌ها کنند.

ارسال نظر