کد خبر: ۳۷۹۲
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای برای توان‌یابان در رحمانیه

کوچه رحمانیه17 از معابر فرعی محله رحمانیه است که چند مدرسه و فضای آموزشی را در خود جای داده و احداث این بناهای آموزشی موجب شده است فضایی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی باقی نماند. احداث چند بنای ویژه کودکان و دانش‌آموزان معلول پای این قشر از جامعه را به این معبر باز کرده است. نکته جالب درباره کوچه رحمانیه17این است که فقط اراضی یک ضلع آن ساخته شده است و ضلع غربی خالی از هرگونه بنایی است.

کوچه رحمانیه17 از معابر فرعی محله رحمانیه است که چند مدرسه و فضای آموزشی را در خود جای داده و احداث این بناهای آموزشی موجب شده است فضایی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی باقی نماند. احداث چند بنای ویژه کودکان و دانش‌آموزان معلول  پای این قشر از جامعه را به این معبر باز کرده است. نکته جالب درباره  کوچه رحمانیه17این است که فقط اراضی یک ضلع آن ساخته شده است و ضلع غربی خالی از هر گونه بنایی است.

 مجموعه ورزشی دانش‌آموزان استثنایی به همت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در سال1394 احداث شده و برای توان‌یابان مناسب‌سازی شده است.

 

پیش‌دبستانی تبسم2، مرکزی برای آموزش‌های مقدماتی به کودکان توان‌یاب است که در دو شیفت میزبان دانش‌آموزان دختر و پسر است.

 

مجتمع تجاری امین حدود هشت سال پیش در انتهای رحمانیه17 به بهره‌برداری رسید. در حدود 50واحد تجاری این مجتمع از لوازم خانگی تا پوشاک و مواد خوراکی فروخته می‌شود.

 

زمین‌های خالی ضلع شرقی این معبر از مشکلات موجود است که در ساعات پایانی شب از سگ ولگرد گرفته تا شغال در آن تردد می‌کنند.
ارسال نظر