کد خبر: ۳۷۹۶
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

از زمزمه‌های مادر تا قرائت در دارالرحمه

ازکودکی هر زمان که او و برادرش بیمار می‌شدند، مادر که پرستار بیمارستان است، در کنار مراقبت‌های پزشکی، قرآن کوچکش را باز می‌کرد و آیات قرآن را برای پسر بیمارش می‌خواند. زمزمه کلام خدا در دل و جان سیدمیلاد حسینی خوش‌نشست و آینده او را با کلام خدا پیوند داد.

 ازکودکی هر زمان که او و برادرش بیمار می‌شدند، مادر که پرستار بیمارستان است، در کنار مراقبت‌های پزشکی، قرآن کوچکش را باز می‌کرد و آیات قرآن را برای پسر بیمارش می‌خواند. زمزمه کلام خدا در دل و جان سیدمیلاد حسینی خوش‌نشست و آینده او را با کلام خدا پیوند داد.


آموختن در جلسه قرآن خانگی

سیدمیلاد حسینی سیزده‌ساله‌ است و ازکودکی با قرآن مأنوس شده است. او می‌گوید: تلاوت قرآن از کودکی همراهم بوده و مانند موسیقی دل‌نواز و زیبایی به من آرامش داده است.

به گفته سیدمیلاد، بعدها که بزرگ‌تر شد، هروقت که در درس‌هایش به مشکل برمی‌خورد، چند آیه از قرآن را می‌خواند تا تمرکز بیشتری داشته باشد. او کلاس اول دبستان بود که در جلسه قرآن خانگی قواعد و قرائت قرآن را آموخت: اولین استادم مهدی خوجیان بود که برای پیشرفتم در این زمینه خیلی تلاش کرد. از این بابت بعد از مادرم مدیون او هستم.


ابتهال‌خوانی در شبکه سوم صداوسیما

میلاد با تشویق والدین برای آشنایی با روش‌های مختلف قرائت قرآن چهار سال قبل در کانون قرآن برهان واقع در محله کلاهدوز ثبت‌نام کرد و با مربیگری استادان کانون، قرائت به‌سبک قاریان مشهور مصری را آموخت.

 او از سال1397 به‌صورت جدی و مداوم قرائت قرآن را شروع کرده و موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده است: یک‌سال پس از شرکت در این دوره‌ها، در مسابقات قرائت قرآن مدارس ناحیه چهار  و دارالقرآن حرم‌مطهررضوی حاضر شدم و رتبه برتر این مسابقات را کسب کردم. به پاس موفق‌شدن در این مسابقات، اجازه قرآن‌خواندن در حرم‌مطهررضوی را پیدا کردم و بارها در دارالرحمه حرم‌مطهررضوی قرآن خواندم.

به پاس موفق‌شدن در این مسابقات، اجازه قرآن‌خواندن در حرم‌مطهررضوی را پیدا کردم و بارها در دارالرحمه حرم‌مطهررضوی قرآن خواندم

این نوجوان ساکن محله کلاهدوز علاوه بر قرائت قرآن، در خواندن ابتهال نیز مشهور است. او می‌گوید: ابتهال نوعی شعر همراه با عزاداری است که برای بزرگان دین خوانده می‌شود و مهم‌ترین این ها، ابتهال‌خوانی برای امام‌حسین(ع) است. با توصیه استادانم، ابتهال‌خوانی را شروع کردم که خیلی مورد توجه قرارگرفت. تاکنون چندین ابتهال‌خوانی به‌مناسبت شهادت امام‌رضا(ع) و دیگر بزرگان دین انجام داده‌ام. محرم سال گذشته نیز به دعوت صداوسیما ابتهال‌خوانی امام‌حسین(ع) را در شبکه3 سیما اجرا کردم که از آن استقبال شد.


آرزویم حفظ قرآن است

سیدمیلاد حسینی از چند ماه قبل حفظ قرآن را شروع کرده و تاکنون نیز موفق شده است جزء آخر قرآن را حفظ کند. او می‌گوید: چند ماه قبل کانون برهان فراخوانی برای برگزاری مسابقات حفظ جزء سی قرآن منتشر کرد. من نیز که از قبل تصمیم گرفته بودم قرآن حفظ کنم، فرصت را غنیمت شمردم و وقتم را به حفظ جزء سی قرآن معطوف کردم. 

در مسابقاتی که متولی آن کانون برهان و اداره اوقاف خراسان رضوی بود، توانستم با امتیاز خوب به‌عنوان یکی از نفرات برتر مسابقات انتخاب شوم. اکنون نیز حفظ برخی سوره‌های قرآن را شروع کرده‌ام و برای مسابقات استانی حفظ قرآن آماده می‌شوم. بزرگ‌ترین آرزویم حفظ کل قرآن است.

 

ارسال نظر