کد خبر: ۳۸۱۴
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

درخشش در خاورمیانه با 10مدال

فاطمه بابایی در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرده است. ورزشی که هیجانش را بیشتر کرد و سبب درخشش او در مسابقات کشوری و استانی شد. این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات لیگ «کاراته وان» سبک‌های آزاد ایران که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، آماده می‌کند. او به ما می‌گوید: سقف آرزوهایم ایستادن بر بام المپیک است. این آرزو برای من محال نیست.

 فاطمه بابایی، مبارز سیزده‌ساله محله رازی، در رشته کاراته فعالیت می‌کند. نوجوان بااستعداد و پرتلاشی که به‌واسطه خانواده ‌اش به ورزش علاقه‌مند شده است. پدر ش فوتبالیست و مادر و برادرش والیبالیست هستند.

فاطمه در ده‌سالگی کاراته را آغاز کرده است. ورزشی که هیجانش را بیشتر کرد و   سبب درخشش اود ر مسابقات کشوری و استانی شد .  این روزها با پنج ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات لیگ «کاراته وان» سبک‌های آزاد ایران که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، آماده می‌کند. او به ما می‌گوید: سقف آرزوهایم  ایستادن بر بام المپیک است. این آرزو برای من محال نیست.


ماجرای ورزشکارشدن فاطمه

فاطمه، فرزند سوم خانواده است و یک خواهر و یک برادر ورزشکار بزرگ‌تر از خودش دارد. او ماجرای ورودش به حوزه ورزش را این‌گونه شرح می‌دهد: ده‌ساله بودم که یک روز پدرم در راه برگشت به خانه خیلی اتفاقی و بدون هیچ مقدمه‌ای، من را در کلاس ژیمناستیک ثبت‌نام کرد. 

جلسه اول که رفتیم، متوجه شدم  بعد از کلاس ما، کلاس کاراته برگزار می‌شود. چند دقیقه‌ای ماندم و نگاهشان کردم. از مربی (خانم فریده فرهانی)، حرکات ورزشی و شمارش‌هایشان که به زبان ژاپنی بود، خیلی خوشم آمد. به پدرم گفتم می‌خواهم در این کلاس ثبت‌نام کنم که موافقت کرد و از آن روز تا سه سال بعد، رشته کاراته را ادامه داده‌ام.


دعوت به اردوی تیم ملی

فاطمه از بانوان موفق  کاراته‌کار شهرمان است. او در سیزده‌سالگی صاحب 10مدال قهرمانی است. حکم‌هایی که نخستین آن‌ها به ده‌سالگی‌ و مدال طلای رقابت‌های استانی در سال99 برمی‌گردد که باعث شد، جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد. او امسال در مسابقات کشوری کاراته بانوان که در استان آذربایجان شرقی برگزار شد و حکم انتخابی تیم ملی را داشت، شرکت کرد و در دو بخش کاتا(حرکات نمایشی) و کمیته(مبارزه) مدال طلا را به دست آورد و پس از آن به اردوی تیم ملی کاراته بانوان کشور دعوت شد.  

اما اوج کار فاطمه در ورزش رزمی کاراته، برمی‌گردد به مسابقات بین‌المللی خاورمیانه که تیرماه امسال در مشهد برگزار شد. او می‌گوید: امسال برای اولین‌بار حضور در رقابت‌های بین‌المللی کاراته «خاورمیانه» را تجربه کردم. مسابقاتی که چهارماه پیش در مشهد برگزار شد و سطح کیفی بسیار خوبی داشت، در این مسابقات ورزشکاران پنج کشور به همراه ورزشکاران 22استان کشورمان حضور داشتند که من در رده نونهالان شرکت کردم و  در بخش کاتا و  کمیته مدال طلا را به‌دست آوردم.


آمادگی برای لیگ کاراته‌ وان

فاطمه روزی پنج ساعت تمرین می‌کند و تا به امروز، هیچ‌وقت تمریناتش را متوقف نکرده ‌است. دوره‌ای هم که باشگاه به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده برنامه‌هایش را در خانه ادامه می‌داده است تا به قول خودش همیشه روی فرم بماند. او  می‌گوید: بعد از حضور موفق در مسابقات بین‌المللی «خاورمیانه»، انگیزه زیادی برای حضور در لیگ «کارته ‌وان» دارم که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود. پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در مسابقات آسیایی ژاپن هدف دیگری است که  دنبال می‌کنم. من در رؤیاهایم همیشه قهرمانی المپیک را ترسیم می‌کنم.

ارسال نظر