کد خبر: ۳۸۳۵
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

جای خالی چنار در کوچه پاچنار

تنها چند در چوبی در ابتدای خیابان پاچنار و در هوای سرد آذرماه کافی است تا پای آدم را برای تماشا سست ‌کند. نه خبری از آدم‌های قدیمی پاچنار هست، نه درخت‌هایی که روزی این کوچه را به‌نام خود کرده است. پاچنار یکی از فرعی‌های آیت‌الله بهجت8 است. شاید عمر زیاد و سایه پهن و وسیع این درخت علت کاشت آن بوده است. بعضی از ساکنان چیزی از گذشته کوچه‌ای که در آن زندگی می‌کنند نمی‌دانند. برخی‌ها هم خوشحال‌اند این نام از سر معبر آن‌ها کم نشده است و به پاچناری بودن خود می‌بالند.

 تنها چند در چوبی در ابتدای خیابان پاچنار و در هوای سرد آذرماه کافی است تا  پای آدم را برای تماشا سست ‌کند. نه خبری از آدم‌های قدیمی پاچنار هست، نه درخت‌هایی که روزی این کوچه را به‌نام خود کرده است. پاچنار یکی از فرعی‌های آیت‌الله بهجت8 است. شاید عمر زیاد و سایه پهن و وسیع این درخت علت کاشت آن بوده است. بعضی از ساکنان چیزی از گذشته  کوچه‌ای که در آن زندگی می‌کنند نمی‌دانند. برخی‌ها هم خوشحال‌اند این نام از سر معبر آن‌ها کم نشده است و به پاچناری بودن خود می‌بالند. 

مسجــــد امام حـــسن عســـکری(ع) بیش از صد سال عمر دارد. تاریخ حک‌شده بر آن برمی‌گردد به 1272 شمسی. برخی مسجد را به نام پاچنار می‌شناسند.

 

علاوه بر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مجتمع فرهنگی و زائرسرای امام محمدباقر(ع) هم در این معبر است. آیت‌الله مکارم شیرازی در سال 1383 آن را تأسیس کرده است.

 

روی دوچرخه هم دست از شعر خواندن برنمی‌دارد. می‌گوید: خانه‌ام همین کنار است. رضا اسراری شاعر است و از ساکنان قدیمی پاچنار.

 

کتابخانه تخصصی امامین همامین وابسته به دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی است و 18 هزار جلد کتاب ظرفیت این مجموعه است.

 

ارسال نظر