کد خبر: ۳۸۳۹
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید حسین جعفرزاده مقدم، کوچه چاه مؤمنی

حالا از تمام آن دارودرخت‌ها و مزارع گندم و جو، یک زمین خشک و خالی باقی‌مانده‌ است. زمینی پر از گردوخاک و زباله که مشکلات زیادی روی دست مجاوران آن گذاشته است. کوچه شهید حسین جعفرزاده‌مقدم در مجاورت همین زمین قرار گرفته است. به‌تازگی این نام را روی کوچه گذاشته‌اند. تا سال‌های سال این کوچه به کوچه چاه مؤمنی معروف بوده که از فامیل صاحب چاه گرفته شده بود. حالا این چاه از بین رفته است.چاهی که از طریق آن، تمام مزارع و باغ‌های اطراف آبیاری می‌شده است.

حالا از تمام آن دارودرخت‌ها و مزارع گندم و جو، یک زمین خشک و خالی باقی‌مانده‌ است. زمینی پر از گردوخاک و زباله که مشکلات زیادی روی دست مجاوران آن گذاشته است. کوچه شهید حسین جعفرزاده‌مقدم در مجاورت همین زمین قرار گرفته است. به‌تازگی این نام را روی کوچه گذاشته‌اند. تا سال‌های سال این کوچه به کوچه چاه مؤمنی معروف بوده که از فامیل صاحب چاه گرفته شده بود. حالا این چاه از بین رفته است.چاهی که  از طریق آن، تمام مزارع و باغ‌های اطراف آبیاری می‌شده است.

مسجد جوادالائمه(ع) تنها مسجد این کوچه است که در سال۱۳۵۷ ساخته شده و در سال۱۳۸۶ کانون یاران مهدی(عج) زیرنظر مسجد ساخته شده است.

 

علی‌اکبر محمدی یکی از ساکنان قدیمی کوچه که ادوات و لوازم کشاورزی مردم را تعمیر می‌کند، می‌گوید:  گردوخاک این زمین خاکی باعث شده هر گیاهی در باغچه خانه می‌کارد، زود خشک شود‌.

 

تا پیش از این بلوکه‌های انتهای کوچه مانع رفت‌وآمد خودروها می‌شدند؛ اما حالا تردد زیاد خودروها تصادفاتی را در این کوچه به بار آورده است.

 

طرح اگو هنوز به اینجا نرسیده و آب سطحی خانه‌ها جلو این زمین جاری می‌شود. بچه‌ها که فضایی برای بازی ندارند، در این زمین خود را سرگرم می‌کنند.

 

ارسال نظر