کد خبر: ۳۸۸۱
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان ابن‌سینا، معبری به نام «امیر پزشکان»

خیابان ابن‌سینا یکی از معابر قدیمی منطقه8 است که در نقشه سال1325 هم با نام خیابان سینا ترسیم شده است. این خیابان که بخشی از آن در حریم منطقه 8 قرار دارد(از میدان امام‌رضا(ع) تا چهارراه دکترا) در همین نقشه، شامل سه معبرفرعی به نام‌های نراقی، میردامادی و دولتشاهی و یک معبر بی‌نام بوده است که این روزها تابلو ابن‌سیناهای فرد روی آن حک شده و مزین به نام شهداست.

خیابان ابن‌سینا یکی از معابر قدیمی منطقه8 است که در نقشه سال1325 هم با نام خیابان سینا ترسیم شده است. این خیابان که بخشی از آن در حریم منطقه 8 قرار دارد(از میدان امام‌رضا(ع) تا چهارراه دکترا) در همین نقشه، شامل سه معبرفرعی به نام‌های نراقی، میردامادی و دولتشاهی و یک معبر بی‌نام بوده است که این روزها تابلو ابن‌سیناهای فرد روی آن حک شده و مزین به نام شهداست. اصلاح هندسی این معبر که یکی از شریان‌های اصلی مشهد است در سال1392 به‌سمت خیابان پاسداران اجرا شد. وجود بیمارستان امام‌رضا(ع) در این خیابان، مهمترین ویژگی آن است.

در سال۱۳۵۸ آموزشگاه پرستاری جرجانی، مدرسه عالی مامایی طوس، آموزشگاه علوم آزمایشگاهی و آموزشگاه عالی بهداشت مدارس به عنوان «مجموعه آموزشی و پژوهشی» درآمدند.  در سال۱۳۶۵، از مجموع آن‌ها «دانشکده پرستاری و مامایی و علوم پیراپزشکی» به وجود آمد.

 

دبیرستان ابن‌یمین مشهد نام قدیم دبیرستان شاهد شهید حکمت بوده است. این مرکز آموزشی  در سال1314 افتتاح شد.

 

پزشکان بسیاری در این معبر ساکن بوده‌اند که یاد و خاطرشان برای مردم گرامی است. خانه دکتر سامی‌راد که این روزها به نام مرحوم دکتر صراف است، یکی از بناهای قدیمی این خیابان است.  

 

پارکینگ ابن‌سینا در هشت‌طبقه با ظرفیت 1070خودرو در این معبر پرترافیک در سال1395 افتتاح شد.

 

 

 

ارسال نظر