کد خبر: ۳۸۸۶
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

3مدال طلا در مسابقات کاراته کشوری و عضویت تیم ملی

شاهین دوستی فقط ده‌سال دارد اما افتخاراتی که از آن خود کرده است، از ده‌مدال طلا، نقره و برنز گذشته است؛ پسربچه‌ای که برخلاف ظاهر آرامش، مبارزی قهار و سخت‌کوش است و بیشتر حریف‌هایش را در همان راند اول ناک‌اوت می‌کند. شاهین رکورددار شکستن اجسام سخت در سطح کشوری در رده سنی نوجوانان است و چند‌صباحی می‌شود که در اردوهای تیم ملی کاراته نونهالان ایران حضور مستمر دارد.

 شاهین دوستی فقط ده‌سال دارد اما افتخاراتی که از آن خود کرده است، از ده‌مدال طلا، نقره و برنز گذشته است؛ پسربچه‌ای که برخلاف ظاهر آرامش، مبارزی قهار و سخت‌کوش است و بیشتر حریف‌هایش را در همان راند اول ناک‌اوت می‌کند.

شاهین رکورددار شکستن اجسام سخت در سطح کشوری در رده سنی نوجوانان است و چند‌صباحی می‌شود که در اردوهای تیم ملی کاراته نونهالان ایران حضور مستمر دارد. او حالا به کسب افتخار در پیراهن ملی و قهرمانی در مسابقات آسیایی می‌اندیشد؛ رقابت‌هایی که قرار است همین امسال در کشور ژاپن برگزار شود و خیلی‌ها به درخشش نوجوان ورزشکار محله فرهنگیان چشم دوخته‌اند، البته به شرط اینکه اسپانسری پیدا شود و مسیر اعزام بچه‌ها را هموار کند.


پسری که جا پای پدر گذاشت

شاهین از زمانی‌که به یاد دارد، رشته‌های رزمی را می‌شناسد. پدرش، احمد دوستی، از قدیمی‌های کاراته مشهد و خراسان به شمار می‌آید و درحال حاضر، کمک‌مربی تیم کاراته استان خراسان رضوی در رشته کن‌شین‌کان است.  

احمد‌آقا از همان سن‌وسال کم، شاهین را همراه خودش به باشگاه ورزشی محله می‌برد و شاهین هم برای سرگرم‌شدن گوشه زمین تمرین می‌کرد تا اینکه علاقه‌اش به مبارزه کم‌کم بیشتر شد؛ به‌همین دلیل پدر تمرین‌های شاهین را جدی‌تر از قبل دنبال کرد و فوت‌وفن ورزش حرفه‌ای را به او آموخت.

احمد دوستی در توصیف فرزندش می‌گوید: شاهین از آن دست ورزشکارانی است که ظرفیت قهرمان‌شدن دارند و من روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام. حرکات دستش قوی‌ است. او پسر باهوشی است و همه‌ فنون ورزشی را موبه‌مو انجام می‌دهد. با انرژی کامل در تمرینات شرکت می‌کند و در هر مسابقه‌، فقط به برنده‌شدن فکر می‌کند.


قهرمانی و دعوت به اردوی تیم ملی

هنوز شیرینی به‌دست‌آوردن مدال طلایی را که مهر سال‌1400 در مسابقات رزمی کاراته کشوری از آن خود کرد، از خاطر نبرده‌ است. هرچند حکم‌های قهرمانی شاهین یکی‌دوتا نیست، بیش از  10مدال طلا، نقره، برنز و دعوت به اردوی تیم ملی، او را به یکی از نوجوانان موفق کاراته‌کار در کشور تبدیل کرده‌ است. 

شاهین درباره افتخاراتش می‌گوید: یک مدال طلا در مسابقات کشوری تبریز در سال‌1400، دو دوره قهرمانی استانی مسابقات مجازی کاراته در رشته کاتا، قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام صلح و دوستی در سال گذشته، قهرمانی  در مسابقات کشوری کاراته در رشته تمشیواری(شکستن اجسام سخت) و قهرمانی در مسابقات کشوری کاراته سال‌1401 از‌جمله افتخاراتی است که در سه سال ورزش قهرمانی به دست آورده‌ام.

 او حالا عضو تیم ملی کاراته نونهالان ایران  و امیدوار است در مسابقات آسیایی ژاپن بدرخشد و دست پر به شهر و محله‌اش بازگردد. تنها دغدغه او، اسپانسری است که هزینه اعزام این تیم به مسابقات برون‌مرزی را تأمین کند.   احمد راستی می‌گوید: وقتی در مسیر ورزش بچه‌ها مشکلات مالی پیش بیاید، بسیاری از آن‌ها علاقه دوران نوجوانی خود را رها کرده و فقط برای تفریح و وقت‌گذرانی ورزش می‌کنند، درست مثل خودم! 

او در پایان می‌گوید: استعدادهای فراوانی مثل شاهین هستند که برای پیشرفت به دیده‌شدن نیاز دارند و باید میدان‌های داخلی و حتی بین‌المللی را تجربه کنند تا بتوانند توانایی‌های خود را به‌نمایش بگذارند. امیدوارم حامیان ورزشی به این بچه‌ها هم نیم‌نگاهی داشته باشند و حمایتشان کنند.

 

ارسال نظر