کد خبر: ۳۹۰۴
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

میدان‌بار نوغان؛ خوشمزه‌ترین بازار مشهد

میدان‌بار نوغان، جزو نخستین مراکزی است که برای عرضه کلی و جزئی میوه در مشهد راه‌اندازی شده‌اند. این بازار که در همه روزهای سال شلوغ است، شب‌یلدای شلوغ‌تری دارد. میدان‌بار نوغان که در سال‌1352 با 134‌غرفه پا گرفت، در چهار دهه اخیر، کمترین تحول را داشته، به‌طوری‌‌که می‌توان گفت شکل ظاهری بازار به‌جز جلو‌آمدن سایه‌بان مقابل مغازه‌ها و کم‌شدن چند غرفه، تغییری نکرده است.

میدان‌بار نوغان، جزو نخستین مراکزی است که برای عرضه کلی و جزئی میوه در مشهد راه‌اندازی شده‌اند. این بازار که در همه روزهای سال شلوغ است، شب‌یلدای شلوغ‌تری دارد.

 میدان‌بار نوغان که در سال‌1352 با 134‌غرفه پا گرفت، در چهار دهه اخیر، کمترین تحول را داشته، به‌طوری‌‌که می‌توان گفت شکل ظاهری بازار به‌جز جلو‌آمدن سایه‌بان مقابل مغازه‌ها و کم‌شدن چند غرفه، تغییری نکرده است. کسبه قدیمی میدان‌بار نوغان معتقدند این بازار روزگاری باعث آبادی و رونق محلات دروی، رسالت و بلال بوده است. 

 

بازار نوغان ‌134‌غرفه داشــــت اما به‌دلــــیل احداث دوربرگردان دروی، بیست‌غرفه بازار، تخریب و مسیر بازگشایی شد.

 

شغل احمد کرامت، کفش‌فروشی است اما به‌دلیل نزدیک‌شدن به شب یلدا و شلوغی بازار، این روزها برای کمک به پسرش به میدان می‌آید.

 

آقا‌نعمت، پیشه پدر مرحومش را در پیش گرفته و از نخستین کاسبان میدان‌بار نوغان است.او می‌گوید موز، گران‌ترین و پرتقال، این روزها ارزان‌ترین میوه است.

 

تنوع میوه و صیفی‌جات در میدان‌بار آن‌قدر زیاد است که هیچ‌کس دست‌خالی از این بازار بیرون نمی‌رود.
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
بمبئی