کد خبر: ۳۹۰۹
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید‌رستمی‌16، معبر دنج و آرام

کارمندان دوم، از محلات قدیمی مشهد است که طراحی منحصر‌به‌فرد آن، این محله را از دیگر محلات منطقه6 متمایز کرده. یکی از معابر اصلی محله کارمندان دوم، خیابان شهید‌رستمی‌۱۶ است؛ معبری طولانی که از معابر پررفت‌وآمد‌ محله به شمار می‌رود و فضا‌های فرهنگی مختلف را در خود جا داده است؛ از مسجد و مدرسه بگیرید تا بوستان و فضا‌های تفریحی. این کوچه از یک‌سو به خیابان شهید‌رستمی و از سوی دیگر به خیابان شهید‌باقری می‌رسد.

از خیابان پرترافیک شهیدرستمی و بازارهای شلوغ خیابان مصلی که بگذری، به محله‌ای آرام و دنج می‌رسی که با درخت‌های سرسبز و سر‌به‌فلک‌کشیده محاصره شده است. کارمندان دوم، از  محلات قدیمی مشهد است که طراحی منحصر‌به‌فرد آن، این محله را از دیگر محلات منطقه6 متمایز کرده. یکی از معابر اصلی محله کارمندان دوم، خیابان شهید‌رستمی‌۱۶ است؛ معبری طولانی که از معابر پررفت‌وآمد‌ محله به شمار می‌رود و فضا‌های فرهنگی مختلف را در خود جا داده است؛ از مسجد و مدرسه بگیرید تا بوستان و فضا‌های تفریحی. این کوچه از یک‌سو به خیابان شهید‌رستمی و از سوی دیگر به خیابان شهید‌باقری می‌رسد.

 چهـــارستــون مسـجـد بقیه‌الله(عج) در سال‌۱۳۵۸ با کمک اهالی بنا می‌شود، اما کم‌کم با کمک استاندار وقت و اهالی سر‌وشکل بهتری می‌گیرد و به‌طور‌رسمی در سال‌۱۳۶۴ تکمیل می‌شود.

 

دبیرستان شهید‌هاشمی‌نژاد که سال‌۱۳۸۴ در این خیابان تأسیس  شده است، بستری برای پیشرفت استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان است.

 

خانه ایثار و شهادت، مجموعه‌ای مردمی است که دوازده‌سال پیش تأسیس شد. مردم در این پایگاه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مثل توزیع غذای گرم برای نیازمندان، برگزاری یادواره شهدا و... می‌پردازند.

 

فضاهای سبز کوچک و بزرگ در میانه این معبر به چشم می‌خورد، اما بزرگ‌ترین بوستان محله در انتهای این معبر قرار دارد. پارک محمدیه یک المان بزرگ سفید‌رنگ و آهنی هم دارد.

 

ارسال نظر