کد خبر: ۳۹۱۳
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان شهید عرفانی،کوچه مسجد قدیمی صاحب‌الزمان(عج)

معبر جمهوری اسلامی‌22‌، کوچه‌ای قدیمی و به گواهی اهالی محله، دارای قدمتی هشتاد‌ساله است؛ کوچه‌ای که در گذشته «ولیعهد خاکی»، «رام» و بعد‌از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، «جمهوری اسلامی‌‌22» نام‌گذاری شد. بعد از شهادت احمد عرفانی که اولین شهید انقلاب اسلامی در این کوچه به شمار می‌رود، زیرنویس تابلو کوچه به نام این شهید مزین شده است.

 معبر جمهوری اسلامی‌22‌، کوچه‌ای قدیمی و به گواهی اهالی محله، دارای قدمتی هشتاد‌ساله است؛ کوچه‌ای که در گذشته «ولیعهد خاکی»، «رام» و بعد‌از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، «جمهوری اسلامی‌‌22» نام‌گذاری شد. 

بعد از شهادت احمد عرفانی که اولین شهید انقلاب اسلامی در این کوچه به شمار می‌رود، زیرنویس تابلو کوچه به نام این شهید مزین شده است. این  معبر در انتها به خیابان فدائیان اسلام متصل می‌شود. از چهل‌سال قبل که خیابان خاکی آن آسفالت شد و مغازه‌های مختلفی در این راسته پا گرفت، این خیابان رونق یافت.

 نبش شهید عرفانی7، مسجد صاحب‌الزمان(عج) قرار دارد که در سال‌1334 مرحوم اکبرزاده آن را بنا کرد. با زیاد‌شدن جمعیت نمازگزاران، هیئت‌امنای مسجد به فکر بازسازی و وسعت دادن مسجد هستند.

 

کانال‌ها و پیاده‌روهای این کوچه قدیمی، وضعیت مناسبی ندارد و اعضای شورای اجتماعی محله برای رفع این مشکل‌ بارها به شهرداری مراجعه کرده‌اند.

 

 سید‌اسد‌الله اسدزاده، هشتاد‌سال قبل که به این محله آمد، مغازه لبنیاتی و خواربارفروشی به‌راه انداخت اما اکنون از آن مغازه بزرگ، یک خواربار‌فروشی کوچک باقی مانده است.

 

مردم شهید‌پرور این محله، شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده‌اند؛  در کوچه شهید‌عرفانی‌7، منزل سه شهید مصطفی چاوشی، رضا قلم‌دوست و شهید محمد‌حسن علیزاده قرار دارد.

 

ارسال نظر