کد خبر: ۳۹۲۷
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

رسیدن به قله با تمرینات فشرده

یک‌سال‌ونیم است که وزنه می‌زند و توانسته در همین مدت محدود در رده سنی نوجوانان و در اولین مسابقات رسمی که در آن شرکت کرده است، مقام دوم کشوری را در دسته 55کیلوگرم به دست آورد. قدبلند است و چهره‌ای آرام دارد.نازنین‌سادات میروزاده دانش‌آموز کلاس هفتم و متولد 1389 است. عزمش را جزم کرده است تا به تیم ملی راه پیدا کند و در سطح بین‌المللی، وزنه بزند و برای کشور افتخار‌ بیافریند.

یک‌سال‌ونیم است که وزنه می‌زند و توانسته در همین مدت محدود در رده سنی نوجوانان و در اولین مسابقات رسمی که در آن شرکت کرده است، مقام دوم کشوری را در دسته 55کیلوگرم به دست آورد. قدبلند است و چهره‌ای آرام دارد.

به دبیرستان مروارید آمده‌ایم تا با این دانش‌آموز موفق محله الهیه گفت‌وگو کنیم. نازنین‌سادات میروزاده دانش‌آموز کلاس هفتم و متولد 1389 است. عزمش را جزم کرده است تا به تیم ملی راه پیدا کند و در سطح بین‌المللی، وزنه بزند و برای کشور افتخار‌ بیافریند.


تمرینات تخصصی زیر نظر مربی

نازنین از کودکی به ورزش علاقه داشت و با ژیمناستیک شروع کرده است. تا زمان شیوع کرونا ژیمناستیک را دنبال می‌کرد. پدر و مادرش حامی و مشوق او هستند. مادرش، مرضیه خطیب‌زاده، دکترای تربیت بدنی دارد و مدیر یک سالن ورزشی در بولوار امیریه است.

مرضیه‌خانم دو سال پیش از نازنین خواست که وزنه‌برداری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند. نازنین ابتدا علاقه‌ای به این رشته نداشت ولی حرف مادر را رد نکرد. بعداز مدتی کوتاه، جذب این رشته ورزشی شد و بعد از آن، تمریناتش را با مربی این رشته و به‌صورت تخصصی در مجموعه ورزشی تختی دنبال کرد. 

او می‌گوید: این ورزش چندسالی می‌شود که بین بانوان رونق بیشتری گرفته است. وزنه‌برداری به شکل‌دادن بدن کمک می‌کند و باعث عضله‌سازی می‌شود؛ به تقویت اعتماد‌به‌نفس هم کمک می‌کند و ورزشی است که مسابقات بین‌المللی و جهانی دارد. هر هفته پنجشنبه‌ها به سالن تختی می‌روم و زیرنظر مربی تمرینات تکنیکی دست، اسکات و پلانک کار می‌کنم.

نازنین پیش از این در یک مسابقه استانی شرکت کرده است اما این مسابقات رده سنی نداشته و نازنین فقط به‌صورت نمایشی در آن شرکت کرد. مسابقات کشوری که مهرماه امسال در تهران برگزار شد، اولین مسابقه جدی او بوده است. 

او درباره مسابقات  می‌گوید: فکر نمی‌کردم در این مسابقه رتبه‌ای به دست آورم. تا 80کیلوگرم در دسته55 وزنه می‌زدند و نفر اول که وزنش کمی بیشتر از من بود، توانست چند کیلو بیشتر از من وزنه بزند. من در دو ضرب وزنه 40کیلوگرم و در یک ضرب وزنه 32کیلوگرم را بالای سر بردم و نفر دوم شدم.

وزنه‌برداری تمرکز زیادی می‌خواهد و وزنه‌بردار باید روی سکو همه تمرکزش را بر وزنه بگذارد و تصور کند می‌خواهد رکورد بزند

این مدال به او انگیزه مضاعف داده است و نازنین می‌خواهد این رشته را جدی‌تر دنبال کند و به تیم ملی و مسابقات بین‌المللی راه یابد. سیدغزل و غزاله حسینی، دوقلوهای مشهدی، الگوی او هستند و می‌خواهد مثل آن‌ها به مسابقات بیشتری برود و مقام‌های جهانی به دست آورد. می‌گوید: وزنه‌برداری تمرکز زیادی می‌خواهد و وزنه‌بردار باید روی سکو همه تمرکزش را بر وزنه بگذارد و تصور کند می‌خواهد رکورد بزند.


حمایت مدرسه از دانش‌آموزان بااستعداد

زهرا سلامی، مدیر دبیرستان مروارید، در تمام این مدت از نازنین و سایر دانش‌آموزان این مدرسه حمایت کرده است و تلاش می‌کند که آن‌ها با آرامش و بدون استرس به تمرینات بروند و در مسابقات شرکت کنند. 

او می‌گوید: حمایت از دانش‌آموزان فعال در حوزه‌های مختلف باعث شده است سایر دانش‌آموزان نیز به فکر کشف استعداد خود باشند. البته دانش‌آموزان موفق ورزشی و هنری ما درکنار این فعالیت‌ها به درس خود نیز اهمیت می‌دهند و در هر دو زمینه رشد می‌کنند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
Reyhaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
خواهر خودمی نازی جون??
ممنون میشدیم عکس بهتری میگرفتین??