کد خبر: ۳۹۴۱
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مشعلی در دل حسین‌آباد

اگر به‌دنبال یکی از کوچه‌های خلوت منطقه‌5 هستید، بی‌تردید کوچه مشعل (شهید‌عباسپور) محله حسین‌آباد یکی از گزینه‌های پیش روی شماست.نام‌گذاری این کوچه هم داستان خودش را دارد؛ بین اهالی قدیمی‌تر به «خدر بیگ یک» معروف بوده است و برخی موسپیدها هم این معبر را «حجت‌آباد» صدا می‌زنند. اما وجود شرکت گاز منطقه‌ای در ابتدای این گذر، در نام‌گذاری فعلی‌اش بی‌تأثیر نبوده است.

اگر به‌دنبال یکی از کوچه‌های  خلوت منطقه‌5 هستید، بی‌تردید کوچه مشعل (شهید‌عباسپور) محله حسین‌آباد یکی از گزینه‌های پیش روی شماست.نام‌گذاری این کوچه هم داستان خودش را دارد؛ بین اهالی قدیمی‌تر به «خدر بیگ یک» معروف بوده است و برخی موسپیدها هم این معبر را «حجت‌آباد» صدا می‌زنند. اما وجود شرکت گاز منطقه‌ای در ابتدای این گذر، در نام‌گذاری فعلی‌اش بی‌تأثیر نبوده است.

بیشتر ساکنان این معبر بی‌سر‌وصدا که به موازات بولوار شهدای تاکسی‌رانی قرار دارد، قدیمی‌هایی هستند که گذشته دور آن را خوب به خاطر دارند. روزگاری در همین‌جا تا چشم کار می‌کرده زمین‌های کشاورزی بوده است اما در سه دهه گذشته، آباد شد و ساخت‌وساز خانه‌ها در آن شتاب گرفت.

 

بوستان محلی انتهای کوچه، هر بهار و تابستان از صدای شور و هیجان کودکان و نوجوانان محله پر می‌شود. زمستان‌ها هم پاتوق کارتن‌خواب‌هاست.

 

در مجتمع فرهنگی و مذهبی ودیعه‌الرسول(ص) هر پنجشنبه و جمعه برای بانوان جلسه روضه و دعا برپاست. این بنای مذهبی سال 1380 تأسیس شد.

 

خدیجه ایرانی و صغری ذبیحی ساکنان  قدیمی این کوچه هستند و از نبود امکانات شهری مثل میوه‌فروشی، قصابی، نانوایی و دیگر موارد گلایه دارند.

 

باغچه‌های کوچک لاستیکی دایره‌شکل، ابتکار جالب همسایه خوش‌ذوق محله است که منظره زیبایی به این گذر بخشیده است.
ارسال نظر