کد خبر: ۳۹۶۱
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه هفت‌شهید، خیابان بسیج ۵۲ 

کوچه قدیمی بسیج52 (شهید جواد باغدار) در محله شهید آقامصطفی‌خمینی، گذرگاهی اصلی است که هفت‌شهید را در خود پرورش داده است. حالا جز همان هفت‌ تابلو نام‌گذاری در ورودی گذرهای فرعی آن، در این کوچه، اثری از هفت‌شهید و خانواده‌هایشان نیست.این گذر عریض به خیابان شهید آقا‌مصطفی‌خمینی‌14 منتهی می‌شود و وجود مسجد محوری و مرکز بهداشت پر‌آمد‌وشد، آن را به یکی از معابر مهم محله تبدیل کرده است.

کوچه قدیمی بسیج52 (شهید جواد باغدار) در محله شهید آقامصطفی‌خمینی، گذرگاهی اصلی است که هفت‌شهید را در خود پرورش داده است. حالا جز همان هفت‌ تابلو نام‌گذاری در ورودی گذرهای فرعی آن، در این کوچه، اثری از هفت‌شهید و خانواده‌هایشان نیست.این گذر عریض به خیابان شهید آقا‌مصطفی‌خمینی‌14 منتهی می‌شود و وجود مسجد محوری و مرکز بهداشت پر‌آمد‌وشد، آن را به یکی از معابر مهم محله تبدیل کرده است. آسفالت نامناسب و شیب غیرهم‌سطح  مهم‌ترین مشکلات این خیابان است.

قدمت مسجد ابوالفضلی‌ها که در انتهای کوچه است، بر‌می‌گردد به سال‌های دوری که کسی به خاطر ندارد و در همه این سال‌ها با مراسم پرشور معنوی‌اش پا‌برجا مانده است؛ خانه‌ای امن که در‌کنار سال‌خوردگان، کودکان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است.

 

از تندیس شهید‌آقا مصطفی خمینی که در سال‌1398 در ابتدای این کوچه رونمایی شد، فقط پایه بتنی آن به جا مانده است.

 

معضل تجمع آب‌های سطحی در جوی و جدول و بوی نامطبوع این رواناب‌ها با‌وجود اقدامات عمرانی که سال گذشته شهرداری منطقه‌6  انجام داد، همچنان باقی است.

 

پایگاه بهداشت شهید‌آقا‌مصطفی خمینی، از مراکز درمانی محلی زیرنظر مرکز بهداشت شماره‌5 مشهد درمیان این کوچه قراردارد؛ مرکزی که هنگام اوج‌گیری ویروس کرونا با ارائه خدمات بهداشتی و واکسیناسیون، یک‌تنه بار سلامت محله را به دوش کشید.

 

ارسال نظر