کد خبر: ۳۹۷۷
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

آمادگی ایلیا دهستانی برای عضویت در تیم ملی بسکتبال

ایلیا تحت تأثیر برادرش که بسکتبالیست است، به این رشته ورزشی علاقه‌مند شده و از هفت‌سالگی تمریناتش را شروع کرده است. البته از همان ابتدا خیلی زود استعدادش را نشان داده، به‌طوری‌که مربی‌اش به مادرش گفته است: ایلیا استعداد ورزشی فراوانی دارد و می‌تواند در این عرصه موفق شود.

«بسکتبال در خونش است و انگار توپ به دستش چسبیده»؛ این‌ها توصیفاتی است که درباره ایلیا دهستانی به کار می‎برند؛ نوجوان چهارده‌ساله محله فارغ‌التحصیلان که دارد خودش را برای حضور در تیم ملی آماده می‌کند.

 ایلیا پانزده‌مقام قهرمانی استانی را در کارنامه‌اش دارد. علاقه او به بسکتبال باعث شده است روزانه چهار تا پنج‌ساعت تمرین کند. گرچه پزشک درباره این همه فعالیت ورزشی او ابراز نگرانی کرده است، ایلیا آن‌قدر به این رشته ورزشی علاقه دارد که حتی در خانه هم توپ در دست، مدام دریبل می‌زند و شوت می‌کند.


عکس گرفتن بازیکنان  حریف با ایلیا

ایلیا تحت تأثیر برادرش که بسکتبالیست است، به این رشته ورزشی علاقه‌مند شده و از هفت‌سالگی تمریناتش را شروع کرده است. البته از همان ابتدا خیلی زود استعدادش را نشان داده، به‌طوری‌که مربی‌اش به مادرش گفته است: ایلیا استعداد ورزشی فراوانی دارد و می‌تواند در این عرصه موفق شود.

خودش تعریف می‌کند: تازه شش ماه بود بسکتبال را شروع کرده بودم که گفتند می‌خواهیم با تیم‌های تهران، مسابقه دوستانه برگزار کنیم. مربی‌ام من را به این مسابقات فرستاد و در آنجا برنده شدیم. با اینکه استرس داشتم و اولین مسابقه‌ام بود، توانستم به‌خوبی بازی کنم.

ایلیا در آن مسابقه باوجود سن کم، آن‌قدر خوش درخشید که مورد‌توجه مربیان و بازیکنان تیم‌های حریف قرار گرفت، به‌طوری‌که بعد از بازی، با او عکس می‌گرفتند و ایلیا آن عکس‌ها را به یادگار نگه داشته است.

 با اینکه استرس داشتم و اولین مسابقه‌ام بود، توانستم به‌خوبی بازی کنم

آن بازی، انگیزه او را برای تمرین افزایش داد و از آن پس، صبح و عصر، تمرین می‌کرد تا مهارتش را افزایش دهد. در این مرحله آن‌قدر تمرینات او زیاد بود که دکتر به مادرش ابراز نگرانی کرد و گفت که «این سطح از تمرین برایش خوب نیست» اما ایلیا گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود و همه‌جا و در همه‌حال، حتی در خانه، تمرین می‌کرد.


کسب 15 مقام قهرمانی استانی

به گفته مادرش، زهرا جندقی، ایلیا، هنگام بازی آن‌قدر خوب و با‌مهارت توپ را بین دستانش می‌چرخاند که مربی‌اش می‌گوید «انگار توپ به دستان ایلیا چسبیده است.»

از هفت‌سالگی تاکنون در مسابقات متعددی شرکت کرده است و پانزده‌مقام قهرمانی استان دارد. او امسال برای تست تیم ملی نونهالان معرفی ‌شده و چون مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته، درحال آماده‌کردن خودش برای دومین مرحله تست تیم ملی است. این بسکتبالیست آن‌قدر به خودش اعتماد دارد که با اطمینان می‌گوید: می‌دانم در مرحله دوم هم قبول می‌شوم و به عضویت تیم ملی درمی‌آیم.

ایلیا برای این هدفش، دست از تلاش بر‌‌نداشته است و ظهر ساعت‌2 که از مدرسه می‌آید، تکالیفش را انجام می‌دهد و از ساعت‌4 تا 9 شب تمرین می‌کند.او همچنین امسال برای اولین‌بار پا به مسابقات لیگ کشوری می‌گذارد. ایلیا امیدوار است بتواند در تیم ملی و لیگ کشوری نیز خوش بدرخشد و افتخارآفرینی‌هایش در سطح نوجوانان و جوانان ادامه پیدا کند. 

ارسال نظر