کد خبر: ۳۹۸۱
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دل‌نوشته‌های امام رضایی نوجوان محله ابوطالب

مادرش از خادمان و فعالان فرهنگی حرم مطهر رضوی است. او نیز از همان کودکی توانسته است ارتباط معنوی خوبی با امام‌رضا(ع) برقرار کند. این ارتباط سبب خلق دل‌نوشته‌های زیبا و پرشور‌وحالی شده است. مهدیه ظهوریان متولد سال‌1389 ساکن محله ابوطالب است.

مادرش از خادمان و فعالان فرهنگی حرم مطهر رضوی است. او نیز از همان کودکی توانسته است ارتباط معنوی خوبی با امام‌رضا(ع) برقرار کند. این ارتباط سبب خلق دل‌نوشته‌های زیبا و پرشور‌وحالی شده است. مهدیه ظهوریان متولد سال‌1389 ساکن محله ابوطالب است.


اولین هدیه از امام‌رضا‌(ع)

هنوز هم شب‌هایی را که مادرش به کشیک حرم مطهر می‌رفته است، به یاد دارد. مهدیه می‌گوید: خیلی کوچک بودم و آن‌طور‌که مادرم تعریف می‌کند، هر‌زمان‌که چشمم به چلچراغ‌های روشن و آیینه‌کاری‌های داخل حرم مطهر می‌افتاد، با خوشحالی محو تماشای زیبایی‌های آن می‌شدم.

«اگر این عروسک را دوست داری، از امام‌رضا(ع) بخواه که عروسکی به تو هدیه کند.» من در همان عالم کودکی رو به گنبد امام‌رضا(ع) از ته قلبم خواستم که عروسکی به من هدیه بدهد

مهدیه می‌گوید: پنج‌ساله بودم که یک بار همراه مادرم برای گذراندن کشیک شبانه به حرم مطهر رفتیم. مادرم مشغول کار شد؛ من نیز در بخشی که شبیه مهدکودک بود، ماندم. صبح که نوبت کاری مادرم تمام شد، برای رفتن به خانه دنبالم آمد. عروسکی دستم بود. مادر هر‌چه سعی کرد عروسک را از من بگیرد و تحویل مسئولش بدهد، آن را محکم گرفته بودم و پس نمی‌دادم.

 چون آوردن عروسک از لحاظ شرعی اشکال داشت، مادرم سعی می‌کرد قانعم کند. درنهایت مادرم عروسک را از دستم گرفت و به من گفت «اگر این عروسک را دوست داری، از امام‌رضا(ع) بخواه که عروسکی به تو هدیه کند.» من در همان عالم کودکی رو به گنبد امام‌رضا(ع) از ته قلبم خواستم که عروسکی به من هدیه بدهد.

او ادامه می‌دهد: چند روز بعد از این ماجرا مراسم جشنی به‌مناسبت تولد امام‌علی‌(ع) برای بچه‌ها در حرم برگزار شد. من نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان، آیات سوره توحید و کوثر  را با صدای بلند خواندم. در پایان جشن، به‌عنوان یکی از برندگان انتخاب شدم و هدیه‌ای دریافت کردم. وقتی هدیه را باز کردم، دیدم یک عروسک داخل آن است. امام‌رضا‌(ع) حرفم را شنیده و هدیه‌ام را داده بود.


دل‌نوشته‌های معنوی آرام‌بخش

مهدیه از وقتی سواد نوشتن پیدا کرد، هر‌وقت حرفی داشت که نمی‌توانست مستقیم به مادرش بگوید، آن را می‌نوشت؛ «نوشتن همیشه همراهم بود. با هر کسی که نمی‌توانستم حرف بزنم، برایش می‌نوشتم. حتی دلم که می‌گرفت، با خدا به همین روش درددل می‌کردم.»

خواندن کتاب‌های مختلف تاریخی‌، مذهبی و ادبی، علاقه مهدیه بوده است. به‌دلیل مطالعه زیاد در نوشتن توانایی بسیار پیدا کرده است؛ «‌همیشه بهترین نمره انشا را در مدرسه از خانم برزگر، معلم انشا، می‌گرفتم. او همیشه من را تشویق می‌کرد که بیشتر و بیشتر بنویسم.»

بیشتر دل‌نوشته‌های او جنبه معنوی و مذهبی دارد. دل‌نوشته برای امام‌رضا(ع)، امام‌زمان(عج) و نماز، از بهترین مطالبی است که تاکنون نوشته است. مهدیه ظهوریان صدای زیبا و گیرایی نیز برای خواندن نوشته‌هایش دارد. 

او با بیان خاطره‌ای در‌این‌باره می‌گوید: در جشنواره فرهنگی امام‌رضا(ع) که در فرهنگ‌سرای بهشت برگزار شد، محسن افکاری، مجری با‌تجربه صدا‌وسیمای خراسان، عهده‌دار اجرای برنامه بود. من نیز روی سن رفتم و دل‌نوشته‌ای را که برای امام‌رضا(ع) نوشته بودم، خواندم. این مجری توانمند با دقت گوش می‌کرد و بعد تشویقم کرد که هم به نوشتن ادامه بدهم و هم به گویندگی و اجرا
بپردازم.

ارسال نظر