کد خبر: ۳۹۳۱
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

یلدای مهربانی حضرت زینبی‌ها

از همان ابتدای صبح کار را شروع کرده‌اند؛ حتی سوز سرما در آخرین روز پاییز نتوانسته است سدی برای توزیع مهربانی‌شان باشد. سبدهای میوه و بسته‌های شکلات‌های رنگی و تخمه آفتابگردان در حیاط مدرسه حضرت زینب(س) خودنمایی می‌کند. دانش‌آموزان محله احمدآباددرحال ورود به مدرسه هستند. بیشترشان مکثی می‌کنند و لحظاتی را به تماشای سبدهای رنگارنگ می‌گذرانند. خانم مدیر با لبخندی که روی صورتش نقش بسته است، می‌گوید: دختران قشنگم، زودتر بروید بالا که سرما نخورید!

 از همان ابتدای صبح کار را شروع کرده‌اند؛ حتی سوز سرما در آخرین روز پاییز نتوانسته است سدی برای توزیع مهربانی‌شان باشد. سبدهای میوه و بسته‌های شکلات‌های رنگی و تخمه آفتابگردان در حیاط مدرسه حضرت زینب(س)  خودنمایی می‌کند. دانش‌آموزان  محله احمدآباددرحال ورود به مدرسه هستند. بیشترشان مکثی می‌کنند و لحظاتی را به تماشای سبدهای رنگارنگ می‌گذرانند. خانم مدیر با لبخندی که روی صورتش نقش بسته است، می‌گوید: دختران قشنگم، زودتر بروید بالا که سرما نخورید!


اینجا همه پای کارند

همه کادر مدرسه حالا پای کار آمده‌اند تا بسته‌های خوشمزه یلدایی را برای دانش‌آموزان حاشیه شهر آماده کنند. در این رسم دیرین هر‌فرد به هر میزان که دوست دارد، شریک شده است. این زیباترین بخش یلدای مهربانی حضرت‌زینبی‌هاست.
 یک دهه از زمانی‌که خانواده وکیلیان‌ مصمم شدند لبخند مهربانی یلدا را به لب دانش‌آموزان حاشیه شهر نیز بنشانند، می‌گذرد.

مدرسه دخترانه‌ای که خانواده وکیلیان‌‌ اداره می‌کنند و مدیریتش را سال‌هاست برعهده دارند، سال1370 فعالیتش را آغاز کرده است

مدرسه دخترانه‌ای که خانواده وکیلیان‌‌ اداره می‌کنند و مدیریتش را سال‌هاست برعهده دارند، سال1370 فعالیتش را آغاز کرده است. از همان زمان، جشن یلدا را برای دانش‌آموزان خودشان برپا کرده‌ و با اجرای برنامه‌های فرهنگی سعی کرده‌اند بچه‌ها را با این سنت دیرین و دوست‌داشتنی آشنا کنند. آن‌ها با شناسایی یکی از مدارس حاشیه شهر موفق‌به گسترش مهربانی در بین کودکان شده‌اند.


رسمی که ده ساله شد

اکنون 10‌سال است که کارکنان این مدرسه در این رسم دیرین، دانش‌آموزان و خانواده‌هایی را که تمایل به مشارکت در این نیت خیرخواهانه دارند، با خود همراه کرده‌اند و هر‌ساله چند‌روز مانده به یلدا، بسته‌هایی را برای دانش‌آموزان چشم‌انتظار این مدرسه آماده می‌کنند.

کلاس‌های مدرسه برای این مشارکت تقسیم‌ می‌شوند؛ قرار بر این می‌شود که برخی کلاس‌ها سیب و برخی دیگر پرتقال با خودشان به مدرسه بیاورند و در این‌میان شماری از دانش‌آموزان هم تخمه و شکلات را عهده‌دار می‌شوند.خوراکی‌های یلدایی این بسته‌بندی‌ها، بیشتر شامل دو نوع میوه، تخمه و شکلات است. رسمی که به‌همت خانواده فرهنگی وکیلیان‌ و سایر کارکنان این مدرسه در‌میان خانواده‌ها مرسوم شده، مورد استقبال بسیاری از والدین نیز قرار گرفته است.

مانند هر کار دیگری، قصه یلدای مهربانی هم از یک پیشنهاد ساده آغاز شد؛ وقتی یکی از والدین از مدیریت مدرسه خواست در پایان سال فراخوان دهد که خانواده‌ها لباس فرم‌ قبلی فرزندانشان را در‌صورت امکان به مدرسه تحویل دهند تا پس‌از شست‌وشو و اتوکشی به دست دانش‌آموزان نیازمند برسد.در یلدای امسال، 340بسته به‌اندازه مصرف یک خانواده چندنفره تهیه و برای دانش‌آموزان نیازمند ارسال شد.

‌‎ همراهی دانش‌آموزان این مدرسه با بچه‌های بی‌بضاعت حاشیه شهر تنها به شب چله ختم نمی‌شود و بخش‌های مختلفی دارد؛ از تهیه و ارسال لباس فرم و نوشت‌افزار گرفته تا بسته‌های یلدایی و حمایت‌های عیدانه ویژه نوروز هر‌سال در برنامه مدرسه حضرت زینب(س) گنجانده شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44