کد خبر: ۴۵۷۸
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

سوگل؛ مقام‌آور مسابقات بین‌المللی کاراته

به‌دلیل جو حاکم بر باشگاه و استرس ناشی از آن، سوگل در نخستین تجربه نتوانست مقامی کسب کند، اما این ناکامی باعث ناامیدی او نشد. سوگل تمرینات را ادامه داد تا در دومین میدان با کمربندی که حالا زرد شده بود، موفق به کسب مقام دوم استان در رده نونهالان شود.

سیزده سال بیشتر ندارد. اما کسب چند مقام استانی و کشوری اعتماد به نفس بسیار به او داده است. بدون اینکه دست و پایش را گم کند، مقابلمان می‌نشیند و با هیجان از موفقیت‌هایش می‌گوید. سوگل جعفرزاده دانش‌آموز سال هفتم مدرسه شهید بیگی است. او از هشت سال قبل، یعنی وقتی پنج‌سال بیشتر نداشت، ورزش را شروع و در باشگاه ورزش‌های رزمی مدافعان حرم در بولوار بهمن ثبت‌نام کرد. همین اقدام، سرآغاز فعالیت‌های ورزشی نوجوان محله قدس بود.


علاقه مادرم را ادامه دادم

مادر سوگل قبل ازدواج تکواندو کار بوده و به ورزش‌های رزمی علاقه بسیار داشته است. اما با ازدواج و سرگرم‌شدن به زندگی مشترک و فرزندان علاقه‌اش را پی نمی‌گیرد. همین علاقه مادر باعث می‌شود شرایط را برای شروع تمرینات ورزش‌های رزمی دخترش فراهم کند.

سوگل می‌گوید: دو سال مانده به مدرسه‌رفتن وقتی هنوز پنج سال بیشتر نداشتم، مادرم اسمم را در باشگاه ورزشی نوشت. سه ماه تعطیلات تابستان آن سال زیر‌نظر مربی جوانی با حرکات کاراته آشنا شدم، اما به دلایلی، چون سختی رفت‌و‌آمد، آن را کنار گذاشتم. اما سه‌سال بعد دوباره راه نیمه‌کاره را از سر گرفتم.

ماجرای برگشت به باشگاه و ادامه تمرینات تا مرحله حضور در مسابقات استانی برای سوگل نه‌ساله به آن سالی برمی‌گردد که خبر‌دار می‌شود مربی جوانش در مسجد نزدیک منزلشان باشگاهی راه‌اندازی کرده است. دو ماه بعداز اولین حضور جدی در باشگاه ورزش‌های رزمی، او در سالن ورزشی کارگران مشهد با کمربند سفید مقابل حریف قرار گرفت.

به‌دلیل جو حاکم بر باشگاه و استرس ناشی از آن، سوگل در نخستین تجربه نتوانست مقامی کسب کند، اما این ناکامی باعث ناامیدی او نشد. سوگل تمرینات را ادامه داد تا در دومین میدان با کمربندی که حالا زرد شده بود، موفق به کسب مقام دوم استان در رده نونهالان شود.


مقام دومی انگیزه بخش

سوگل در مدت کوتاه حضورش در باشگاه و تمرینات ورزشی در مسابقات درون تیمی، استانی و حتی بین‌المللی مقام‌هایی کسب کرده است؛ «مسابقات درون تیمی بیشتر برای آمادگی و ریختن ترس و استرس حضور درمقابل حریف است. مقام‌های دوم و سوم استانی و کشوری داشته‌ام. سال گذشته برای نخستین‌بار در رقابت‌های کشوری که در سالن کوثر برگزار شد، شرکت کردم. در این دوره توانستم در هر دو رشته کاتا و کومیته مقام دوم راکسب کنم.»

نوجوان محله شهرک قدس در رقابت‌های بین‌المللی هم که به‌صورت مجازی برگزار شد، شرکت کرده و موفق‌به کسب دومی این رقابت‌ها شده است؛ «مربی باشگاه در گروهی که در فضای مجازی تشکیل داده بود، از ما برای حضور در مسابقات بین‌المللی دعوت کرد و من تصمیم گرفتم آمادگی بدنی خودم را در آن رقابت‌ها محک بزنم.»

یک ماه تمرین و کلاس خصوصی، برای سوگل جعفرزاده، دومی مسابقات بین‌المللی در رده نونهالان را رقم زد؛ رتبه‌ای که انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر ورزشی او شد. این انگیزه رؤیای حضور در تیم ملی را به سرش انداخت تا جدی‌تر به فردای ورزشی بیندیشد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
0
0
عالیه سوگل فامیل ما هست
آوا و نمــــــای شهر
03:44