کد خبر: ۸۷۴۷
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

جمع خوبان در کوچه نبوت‌۴۰

یکی از ویژگی‌های کوچه نبوت‌۴۰ سکونت همسایه‌های قدیمی آن است که با هم رفاقت دیرینه دارند. اگر همسایه‌ای به سفر برود، خانه‌اش را به دیگر همسایه‌ها می‌سپارد.

کوچه نبوت‌۴۰ در محله کوی مهدی قرار گرفته است. تا سه سال قبل، بخشی از این محله، جزو تلگرد و بخشی هم جزو محله گلشور بود، اما در تقسیم‌بندی‌های جدید شهرداری، خودش یک محله مستقل شد.

یکی از ویژگی‌های کوچه نبوت‌۴۰ سکونت همسایه‌های قدیمی آن است که با هم رفاقت دیرینه دارند. امنیت زیاد این کوچه از دیگر ویژگی‌های آن است، به‌طوری‌که اگر همسایه‌ای به سفر برود، خانه‌اش را به دیگر همسایه‌ها می‌سپارد و تا زمان برگشت همه مراقب هستند. همسایه‌ها به یاد ندارند تابه‌حال در کوچه سرقت رخ داده باشد.

 

جمع خوبان در یک کوچه
قاسم‌علی بذرافشان متولد‌۱۳۳۶ است. او از همین محله عازم جبهه شد و در عملیات‌های مختلفی حضور مؤثر داشته است. آقای بذرافشان در عملیات والفجر بر‌اثر برخورد ترکش جانباز ۵۱ درصد شد.


جمع خوبان در یک کوچه

برادر شهیدان تمیز، از معتمدان این کوچه باصفاست. برادرش، رضا، در بیست‌و‌پنج‌سالگی در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.
برادر دیگرش، غلام‌محمد وقتی ۳۵‌سال داشت، در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و شربت شهادت را نوشید و محمدحسن هم درست وقتی هفده‌سال داشت به شهادت رسید.


جمع خوبان در یک کوچه

عباسعلی شریعتی و احمد خادمی‌فر از استادکاران عقیق‌تراش هستند و در یک مغازه نقلی کنار هم رزق حلال به دست می‌آورند. هر دونفرشان سی‌سال سابقه عقیق‌تراشی در کارنامه خود دارند.


جمع خوبان در یک کوچه

رفاقت و صمیمیت همسایه‌های این کوچه زبانزد اهالی محله است. همسایه‌ها در برنامه‌های مختلف به کمک هم می‌روند.
وقتی تابستان می‌شود، خانم‌ها در کوچه بن‌بستشان سفره صلوات پهن می‌کنند و هر همسایه، گوشه‌ای از کار را برعهده می‌گیرد تا برنامه آبرومندی را برگزار کنند.


جمع خوبان در یک کوچه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجعفرعبداللهی متولد‌۱۳۴۳ است. او از کودکی اینجا زندگی کرده با خاطرات این کوچه بزرگ شده است.
حاج‌آقا عبداللهی سطح چهار حوزه علمیه دارد و به‌صورت جهادی مربی حلقه صالحین پایگاه شهیدان آخرتی در مسجد حجت‌بن‌الحسن(عج) این محله است.

* این گزارش یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۱ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر