کد خبر: ۸۹۷۲
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

رقص رنگ‌ها در لاله‌های پارک ملت

رقص رنگ‌ها روی زمین و عطر گل‌ها در هوا این فضای دل‌انگیز ماحصل کاشت بیش‌از ۷۵هزار بوته گل لاله در ضلع جنوبی بوستان ملت و در جوار مزار شهدای گمنام است.

رقص رنگ‌ها روی زمین و عطر گل‌ها در هوا ...؛ این فضای دل‌انگیز ماحصل کاشت بیش‌از ۷۵هزار بوته گل لاله در ضلع جنوبی بوستان ملت و در جوار مزار شهدای گمنام است. پیاز این گل‌ها که شامل شانزده‌گونه می‌شود، در آذر و دی‌ماه۱۴۰۲ کاشته شد و از ابتدای فروردین زیبایی‌بخش بهار۱۴۰۳ در این نقطه از شهر بهشت شده است. با اینکه گل‌های لاله بوستان ملت، طراوت روز‌های اول رویش را ندارند، باز هم زیبا هستند و شهروندان می‌توانند تا نیمه اردیبهشت از این مناظر لذت ببرند.

سیدحمید سیدفرخانی، نیروی فضای سبز پارک ملت است که این روز‌ها تمام نوبت کاری‌اش را درکنار لاله‌ها و به مراقبت از آنها سپری می‌کند. او در دوازده‌سالی که جشنواره گل‌های لاله برپا شده، در زیبایی بهاره بوستان ملت سهیم بوده است.


قاب در قاب، زیبایی

موش‌ها، کفشدوزک‌ها، خرگوش‌ها و المان‌های حیوانات از لابه‌لای لاله‌ها سر بلند کرده‌اند. این نماد‌ها که تعدادشان شش‌تاست، با رنگ‌های مختلف و با وسایل بازیافتی تهیه شده‌اند و کودکان را به خود جذب می‌کنند.


قاب در قاب، زیبایی

در کاشت باغچه‌های لاله بوستان ملت از طرح‌های موسوم به فرش گل استفاده شده است. در این فرش‌های گل، نماد لاله، رنگین‌کمان، مسیر بهار و‌... دیده می‌شود؛ گویی فرش‌های زیبایی پای درختان سر‌به‌فلک‌کشیده پهن شده است.


قاب در قاب، زیبایی

قرمز، بنفش، زرد، سفید، سرخابی، شیری و... از‌جمله رنگ‌هایی است که در باغچه لاله‌های بوستان ملت چشم‌نوازی می‌کند.
این تنوع رنگ گل‌های لاله در‌کنار تنوع رنگ گل‌های بنفشه که در‌کنار لاله‌ها کاشته شده، یک طیف مدادرنگی طبیعی و البته زیبا به وجود آورده است.

قاب در قاب، زیبایی

قاب در قاب، منظره‌ای است که در‌کنار گل‌های لاله بوستان ملت به‌وفور دیده می‌شود. زیبایی پررنگ و لعاب این باغچه‌ها باعث شده است همه بازدیدکنندگان در‌کنار گل‌ها عکسی به یادگار ثبت کنند.


* این گزارش پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۴۶ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر