کد خبر: ۲۵۸۳
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از رادیو استان با شما صحبت می کنم

اگر چهره یا سن و سالش را نمی دیدیم گفتن اینکه فقط 17سال دارد برای ما نیز جای تعجب داشت، با دقت و وسواس زیاد از کلمات استفاده می کند و حواسش کامل جمع است که پاسخ هر سؤالی را باید چگونه بدهد، چهار سال کار کردن به عنوان مجری رادیو به او یاد داده که صحبتش را به موقع تمام کند و از زیاده گویی بپرهیزد. سیده محدثه شفیع زاده نوجوان محله 17شهریور است که با وجود سن کم، تجربه اجرای رادیویی در صدای خراسان و رادیو ملی زیارت و همچنین اجرای روی صحنه را دارد.

 تن صدایش، نحوه صحبت کردنش و حتی کلماتی که استفاده می کند باعث می شود تصور کنید پای یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی نشسته اید، اگر چهره یا سن و سالش را نمی دیدیم گفتن اینکه فقط 17سال دارد برای ما نیز جای تعجب داشت، با دقت و وسواس زیاد از کلمات استفاده می کند و حواسش کامل جمع است که پاسخ هر سؤالی را باید چگونه بدهد.

چهار سال کار کردن به عنوان مجری رادیو به او یاد داده که صحبتش را به موقع تمام کند و از زیاده گویی بپرهیزد. سیده محدثه شفیع زاده نوجوان محله 17شهریور است که با وجود سن کم، تجربه اجرای رادیویی در صدای خراسان و رادیو ملی زیارت و همچنین اجرای روی صحنه را دارد.

 

شبه مجری کوچک

ده ساله بود، مقابل تلویزیون می نشست و صدای فردی را که اخبار می گفت می بست و با گرفتن کاغذ خبری در دست به جای گوینده خبر، شروع به گفتن خبرهای روز می کرد. بعد از مدتی برای اینکه بیشتر شبیه مجری باشد مقنعه سر می کرد و مقابل آینه می ایستاد تا خودش را ببیند و حرکاتش بیشتر شبیه گوینده های خبر باشد، کم کم ارتباط او با مردم بیشتر شد و سعی می کرد در گفت وگو با دوستان و آشنایان از کلماتی که از مجری های تلویزیونی یاد گرفته بود استفاده کند.

اولین برنامه ای که باید اجرا می کردم مخاطبان آن نوجوانان بودند و برای من که از کودکی ذوق خبر خواندن داشتم کمی سخت بود

سیزده سالگی در یکی از برنامه هایی که برای نوجوانان برگزار می شد زمان کوتاهی را به عنوان مخاطب روی صحنه رفت و با راحله رفائی، مجری تلویزیون، آشنا شد. رفائی با دیدن محدثه و تسلطی که در نوع حرف زدنش داشت به او پیشنهاد کرد تا در صدا و سیمای استان تست بدهد، با وجودی که تا قبل از این در هیچ کلاسی شرکت نکرده بود توانست نظر استادان را جلب کند و گوینده یکی از برنامه های کودک و نوجوان در رادیو استان شود.

محدثه که بارها در دایره تجسم خود با مردم صحبت می کرد اکنون به آرزویش رسیده بود ولی یک چالش مقابلش قرار داشت، او می گوید: اولین برنامه ای که باید اجرا می کردم مخاطبان آن نوجوانان بودند و برای من که از کودکی ذوق خبر خواندن داشتم کمی سخت بود اما استادان رادیو در کنارم بودند و با راهنمایی آن ها توانستم اولین برنامه را به خوبی اجرا کنم.

 

رادیو ملی زیارت، تجربه ای متفاوت

بعد از اولین کار پیشنهادهای دیگری به او داده می شود. محدثه تجربه های متفاوتی کسب می کند و علاوه بر برنامه های رادیویی در برنامه های فرهنگی سازمان ها و اداره های مختلف روی صحنه می رود، به دنبال همین فعالیت می تواند با اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای تولید کتاب های صوتی همکاری داشته باشد و در ادامه یکی از بهترین تجربه های اجرایش را در رادیو ملی زیارت رقم بزند، از خرداد ماه امسال هم بستری برایش فراهم می شود تا ماهی حداقل یک اجرای برنامه برای اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی ویژه بانوان داشته باشد.

 

درخشش در جشنواره دانش آموزی

محدثه سال گذشته در جشنواره «فرهنگی هنری فردا» که بزرگ ترین جشنواره دانش آموزی است در بخش مجریگری رتبه دوم کشوری را کسب کرد، او علاوه بر فعالیت مجریگری در مسابقات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانش آموزی هم مقام آورده است: در کنار اجرا به تحصیلم نیز اهمیت می دهم و علاقه های دیگرم را هم دنبال می کنم در مسابقات نهج البلاغه پایه تحصیلی هفتم، هشتم و نهم در ناحیه رتبه اول را کسب کردم و در پایه دهم و یازدهم در مسابقات صحیفه سجادیه تا مرحله فینال استان راه یافتم.

محدثه قدردان همراهی خانواده خود و همچنین عسل شاکری مجری رادیو و حسین روضه خوان باشی کارشناس فرهنگی ناحیه2 آموزش و پرورش است. او امسال اجرای کمتری دارد چون بیشتر وقتش را برای درس خواندن و شرکت در کنکور گذاشته است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
بدرخشی دختر مهربون