کد خبر: ۳۴۹۷
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

افکار «فکاری» غرق در دنیای زیست و فناوری

دانش‌آموز دبیرستان شهید عباسی2 در محله امام هادی(ع)در کارنامه علمی‌اش رتبه عالی کشوری دارد. شکیلا فَکاری بگلر سال گذشته به‌طور مجازی در آزمون کشوری زیست فناوری شرکت کرده و توانسته این رتبه را به دست آورد. رشته‌ای که در آن دانش‌آموزان با دنیای زیست‌شناسی و فناوری بیشتر آشنا می‌شوند و به عضویت باشگاه دانش‌آموزی در می‌آیند.

دانش‌آموز دبیرستان شهید عباسی2 در محله امام هادی(ع)در کارنامه علمی‌اش رتبه عالی کشوری دارد. شکیلا فَکاری بگلر سال گذشته به‌طور مجازی در آزمون کشوری زیست فناوری شرکت کرده و توانسته این رتبه را به دست آورد. رشته‌ای که در آن دانش‌آموزان با دنیای زیست‌شناسی و فناوری بیشتر آشنا می‌شوند و به عضویت باشگاه دانش‌آموزی در می‌آیند. شکیلا علاوه بر این، سال گذشته در مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزی زیادی شرکت کرده و با ساخت نماهنگ درباره قرآن، صحیفه سجادیه و مطالب علمی موفقیت‌های زیادی را در ناحیه کسب کرده است.


ساخت نماهنگ‌های مختلف قرآنی و علمی

شکیلا که مهرماه امسال پانزده‌ساله می‌شود، در دوره متوسطه اول فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش بیشتر از گذشته می‌شود، او با تشویق معاون پرورشی مدرسه در حوزه‌های مختلفی نماهنگ می‌سازد و با ارسال آن‌ها به مسابقات دانش‌آموزی، خودش را محک می‌زند.

کسب رتبه اول ناحیه در سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان ناحیه7 مشهد در رشته ساخت ویدئو کاست، کسب رتبه اول ناحیه در مسابقه دختران آفتاب با ساخت نماهنگ قرآنی، کسب مقام سوم مشترک در ساخت نماهنگ درباره صحیفه سجادیه در سی و نهمین دوره‌ مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی ناحیه7 بخشی از موفقیت‌های شکیلا در سال گذشته است.

با چند جست‌وجوی ساده در فضای مجازی با نحوه ساخت نماهنگ آشنا شدم و کار را شروع کردم

خودش می‌گوید: «سال گذشته حدود 100نماهنگ با موضوعات مختلف قرآنی و علمی ساختم و به مسابقات دانش‌آموزی فرستادم. تلفن همراه من به استفاده از فضای مجازی خلاصه نمی‌شود. با نصب نرم‌افزارهای مختلف ساخت نماهنگ را شروع کردم. هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشتم اما با چند جست‌وجوی ساده در فضای مجازی با نحوه ساخت نماهنگ آشنا شدم و کار را شروع کردم. محتواهای متفاوتی در حوزه علوم قرآنی و علمی تولید کردم. به این کار علاقه زیادی دارم با ساخت هر نماهنگ اطلاعاتم بیشتر می‌شود و نکته‌های جدیدی یاد می‌گیرم.»


زیست فناوری دنیایی جذاب و متفاوت

شکیلا سال گذشته با تشویق معاون پرورشی در آزمونی متفاوت شرکت می‌کند. با باشگاه دانش‌آموزی زیست فناوری آشنا می‌شود. او به علوم تجربی هم علاقه ویژه‌ای دارد و دنیای ژن‌ها برایش جذاب است.

شکیلا می‌گوید: «در دوران دبستان روزنامه دیواری‌ می‌ساختم که مرتبط با درس علوم بود. اولین نماهنگ‌هایی که ساختم هم به درس علوم مربوط می‌شد. وقتی خانم نجاتی، معاون پرورشی مدرسه، پوستر مسابقات زیست فناوری را برایم فرستاد خیلی خوشحال شدم و عضو باشگاه دانش‌آموزی شدم، آزمون به طور مجازی بود. 

حدود شش‌ماه برای مطالعه فرصت داشتیم. سرفصل درس‌های دوره متوسطه اول درباره ژن‌ها و فناوری دارویی بود. با دنیایی جدید از زیست آشنا شدم و توانستم رتبه عالی این مسابقات را به دست آورم. این باشگاه به دنبال کشف استعدادهای جوان در حوزه علوم زیستی است. زیست فناوری یکی از هفت فناوری کلیدی جهان است که نیاز به معرفی بیشتر دارد.»

ارسال نظر