کد خبر: ۱۳۲
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کمک اهالی محله ایثارگران به خانواده‌های کرونایی

مسجد ولیعصر(عج) درمحله ایثارگران با حمایت سازمان اجتماعی و فرهنگی و شهرداری منطقه، با اجرای طرح «چراغی برافروز» روشنای خانه افراد کم‌درآمد شده است تا این روزها نیز سپری شود.

این دومین سالی است که ماه رمضان را با کرونا تجربه می‌کنیم. این ویروس همچنان جولان می‌دهد و علاوه‌بر صدمات جسمی و روحی، مشکلات اقتصادی زیادی برای اقشار مختلف جامعه با خود به همراه دارد. اقشار با توان اقتصادی کمتر، این‌روزها دیگر توان خرید اقلام ضروری زندگی را ندارند و با سختی روزگار می‌گذرانند.

خوشبختانه خیران دست از حمایت و همراهی آن‌ها برنداشته‌اند و با همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ایام ماه مبارک رمضان، بسته‌های معیشتی، غذای گرم و دارو تهیه می‌کنند. مسجد ولیعصر(عج) درمحله ایثارگران با حمایت سازمان اجتماعی و فرهنگی و شهرداری منطقه، با اجرای طرح «چراغی برافروز» روشنای خانه افراد کم‌درآمد شده است تا این روزها نیز سپری شود.

 

بسته‌بندی با کمک اهالی و نیروهای بسیجی مسجد

وارد مسجد می‌شوم، بسته‌های روغن، رب، قند و خرما همان ورودی چیده شده‌اند. بانوان و آقایان بسیجی و ساکنان محله ایثارگران در حال آماده‌کردن جعبه‌های مقوایی هستند تا مواد غذایی داخل آن‌ها بسته‌بندی شود. روی جعبه‌ها برچسب طرح «چراغی برافروز» خورده است. تعدادی از خانم‌ها برنج، سویا، جو و حبوبات را در بسته‌های کوچک‌تر آماده می‌کنند. تعدادی نیز در حال آماده‌سازی غذای گرم برای توزیع در شب ولادت امام حسن(ع) هستند.

 

سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در کنار خیران

فاطمه افشار، رئیس شورای اجتماعی محله ایثارگران، می‌گوید: «ساکنان این محله هر سال با کمک خیران در ماه مبارک رمضان با تهیه افطار، سحری و بسته‌های معیشتی از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کردند. اما در دو سال اخیر شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی منجر شده است این حمایت‌ها رنگ و بوی جدی‌تر پیدا کند.

امسال با حمایت‌های مالی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری، شهرداری منطقه10، دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه و کمک خیران خیریه متوسلین ولیعصر(عج) توانستیم 250بسته معیشتی تهیه کنیم. برای هر بسته حدود 350هزارتومان اقلام مختلف مثل برنج، روغن، جو، سویا، رب، قند، خرما، ماکارونی و انواع حبوبات استفاده شد. این بسته‌ها در کل منطقه10 توزیع می‌شود و محله‌های ایثارگران، امام هادی(ع)، خاتم‌الانبیا و یوسفیه که اقشار آسیب‌پذیر بیشتری دارند، تعداد بسته بیشتری دریافت می‌کنند.

اقشار آسیب‌پذیر توسط شورای اجتماعی هر محله شناسایی و بسته‌ها بین آن‌ها توزیع می‌شود. تعدادی از بانوان محله و اعضای بسیج نیز در حال آماده‌سازی مواد لازم برای تهیه غذای گرم هستند.

افشار می‌گوید:«تهیه غذای گرم یکی دیگر از اقدامات خیران است که به مناسبت ولادت امام حسن(ع) تهیه و بین اقشار کم‌درآمد توزیع می‌شود. خیریه علاوه‌بر این کمک‌ها هر ماه یک جهیزیه برای زوج‌هایی که مشکل اقتصادی دارند آماده کرده و به آن‌ها هدیه می‌دهد. مردم محله از زمانی که کرونا شروع شده یار و یاور هم هستند و اگر خانواده‌ای با این بیماری درگیر شود به کمک آن‌ها رفته و در خرید مایحتاج یا دارو به آن‌ها کمک می‌کنند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44