کد خبر: ۳۸۱۵
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه استادیوسفی26،معبری برای سکونت خانواده‌های دانشگاهی

کوچه استادیوسفی26 بخشی از محله استادیوسفی است. این معبر تا سال1365 جزو محدوده شهری محسوب نمی‌شد و پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شده است. کاربری شاخص دراین محدوده کاربری فضای سبز و آموزشی است. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به تراکم جمعیت و سکونت خانواده‌های دانشگاهی اشاره کرد که باعث فعال‌شدن کسب و کارهای مربوط به دانشجویان در این معبر شده‌ است.

 کوچه استادیوسفی26 بخشی از محله استادیوسفی است. این معبر تا سال1365 جزو محدوده شهری محسوب نمی‌شد و پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شده است. کاربری شاخص دراین محدوده کاربری فضای سبز و آموزشی است. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به تراکم جمعیت و سکونت خانواده‌های دانشگاهی اشاره کرد که باعث فعال‌شدن کسب و کارهای مربوط به دانشجویان در این معبر شده‌ است. یکی دیگر از ویژگی‌های این معبر، اجرای نیمه‌کاره طرح تعریض است و بهسازی آن در انتظار عقب‌نشینی تمام املاک است.

دبســـتان ابتــــدایی طوبی رفعت سی‌سال قدمت دارد و در پایه اول و دوم ابتدایی پذیرای دانش‌آموزان دختر  است.

 

رحمت‌الله عباسیان از قدیمی‌های این معبر به حساب می‌آید. سی‌سال از عمر هشتادویک‌ساله‌اش را در این محله سکونت داشته و بازنشسته ارتش است.

 

دیوارنویسی‌های رنگارنگ از شاخص‌ترین ویژگی‌های‌ مجتمع‌های مسکونی این خیابان است.     

 

کوچه استـــادیوســـفی26 با بوستان پامچال آغاز می‌شود. بوستانی با وسعت نیم‌هکتار که تجهیزاتی همچون پارک بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری و... را در دل خود جای داده است.

 

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00